מתי נפנה לעו"ד בנוגע לנזקי גוף/תביעת נזקי גוף?

0
3003
מתי נפנה לעו
קרדיט FREEPIK

תחום נזקי הגוף, הינו אחד מהתחומים המעניינים בתחום המשפט. למרות שהתחום של דיני הנזיקין הינו נפוץ מאוד. בשנים האחרונות, אנו שומעים חדשות לבקרים, על מקים של נזקי גוף שנעשו באמצעות רופאים כלפי מטופליהם, תביעות נזקי גוף במקום העבודה, בגין פגיעה מתאונות דרכים ועוד. תביעה זו, אשר עוסקת בנזקי גוף מוגשת גם לחברות הביטוח, כאשר מדובר על רשלנות רפואית או רשלנות מקצועית אחרת, כאשר הבסיס לה נמצא בפקודת הנזיקין  בסימן א' (נוסח חדש). 

מדוע יש לפנות אל עו"ד נזיקין בהקדם?

כשאר אדם נפגע, אם כתוצאה של התרשלות במקום העבודה, או כתוצאה של רשלנות רפואית מצד  הרופא הוא המוסד הרפואי שבו הוא טופל, יש לפעול במהרה, היות ויש להמציא מסמכים רלוונטיים, הוצאות על טיפולים והוצאות אחרות, וכן, הבירוקרטיה, גורמת לכך שכל דבר עשוי לארוך זמן רב. כך שמי שפנה בזמן  לעו"ד נזיקין, ואינו מזניח את תביעות נזקי גוף, לא יאבד את הזכות לתבוע, מכוח חוק התיישנות על תביעות מסוג זה.  בגלל שעל כל תביעת נזיקין, חל חוק ההתיישנות, אסור לתובע על נזקי גוף, להתעורר מאוחר מדי. עו"ד לנזיקין, יוכל לסייע בהכנת תיק התביעה, כשאר הוא יבקש את המסמכים הנחוצים ביותר לבניית התיק, לפני שהוא מגיש אותו לביהמ"ש.

חישוב נזקי הגוף והנזק העתידי לנפגע

יש לציין כי משמעות נזק הגוף כתוצאה מתאונה או רשלנות מקצועית, מתבררת יותר עם הזמן, ההשלכות של הנזק הגופני לנפגע, יכול להשפיע גם מההיבט הפיזי והן מההיבט הנפשי לאחר תקופה מסוימת. עו"ד נזיקין, יוכל לחשב את הפיצויים לנפגעים כתוצאה מנזקי גוף, כיצד יוערך הנזק העתידי ובאיזו דרך מקובל לחשב את הפיצויים המגיעים לנפגעים כתוצאה מהגשת תביעות נזקי גוף. ברוב התביעות בגין נזקי גוף אשר הוגשו בביהמ"ש, כאשר הנפגעים זכו בפיצויים גבוהים, מדובר על מקרים אשר נגרמו לנפגעים נזק עתידי מוכח.

הקפידו לתת כל פיסת מידע ומסמכים חתומים שחשובים להליך תביעת נזקי גוף

יש לציין, כי כל תיעוד, כל פיסת מידע עשויה להיות מכרעת בהגשה של תביעות נזקי גוף. יש לדייק ככל שניתן, בדבר נסיבות האירוע ובמיוחד מומלץ, כי התיעוד יהיה בסמוך לקרות האירוע, כך שהזיכרון של מי שנפגע יהיה מדויק, היות וככל שהזמן עובר מיום קרות התאונה, או ביצוע טיפול שנבע מרשלנות, כך הדיוק לא יהיה מלא. כל מסמך אשר יהיה מתועד בכתב, יהיה בסיס נכון וראייתי לתביעה בגין נזקי גוף. מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומלץ המומחה בדיני נזיקין ובפגיעות גוף, על מנת שידע לקרוא בדיקות רפואיות, נזק עכשווי או עתידי שיכול להיגרם לנפגע. חשוב להמציא לעוה"ד אישורי משטרה, אישורים ממקום העבודה, אישורים רפואיים, אישורים בדבר הוצאות ועוד. כל אלה, יכולים להשפיע באופן משמעותי על הפיצויים שהנפגע יקבל כתוצאה מהתביעה בביהמ"ש.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here