אובדן דירת המגורים בפשיטת רגל

0
1106
אובדן דירת המגורים בפשיטת רגל
מקור pixabay

אם אתה פושט רגל, אתה עלול בסופו של דבר לאבד את דירת המגורים שלך. פירוש הדבר שחשוב מאוד לבצע בחינה מקדימה וקפדנית של המקרה שלך כדי להעריך את מידת הסיכויים להיווצרות תרחיש כזה עקב הכניסה להליך.

במאמר הזה נסביר מתי החייב עלול חלילה לאבד את ביתו במקרה של פשיטת רגל של אדם פרטי ומהן האפשרויות העומדות בפניו אם כן זה יקרה.

פיגורים בתשלומי שכירות ומשכנתא

גם אם החייב לא יאבד את דירתו במסגרת פשיטת הרגל, הוא עדיין עלול להיות חשוף לסיכון אם הוא מאחר משמעותית בתשלומי שכר הדירה או המשכנתא שלו. בעל הדירה או הגוף המלווה את המשכנתא עדיין יכולים לנקוט בפעולות להשבת הנכס אם החייב בפיגור.

אם החייב שוכר, בעל הדירה שלו יכול גם לנקוט בפעולות להחזרת הנכס שלו מסיבות אחרות, כגון במקרה של איחור בתשלומי דמי השכירות או במקרה של הפרת תנאים אחרים בהסכם השכירות בין הצדדים.

אם החייב הבעלים של הדירה שבה הוא מתגורר, יתכן כי הכונס הרשמי או נאמן פשיטת הרגל ירצו למכור את דירתו בכדי לכסות באמצעות הכסף שיושג מהמכירה את החובות שבגינן הוגשה בקשת פשיטת הרגל. זה חל בין אם הבית בבעלותו המלאה של החייב או בחכירה, ובין אם החייב הבעלים בנכס בעצמו או במשותף עם אחרים.

חל איסור מוחלט להעביר את הנכס לאדם אחר או למכור אותו בפחות משוויו האמיתי על מנת לנסות להימנע מפעולות כונס הנכסים הרשמי שמוכר אותו.

>> קראו את המאמר בנושא: הגנה על דירת מגורים בפשיטת רגל

האם החייב יכול למנוע את מכירת דירתו?

ישנם מצבים בהם ייתכן שהחייב יוכל למנוע או לדחות את מכירת דירתו במצבים האלה:

  • אם יש לו משפחה או תלויים שגרים עמו

אם יש לחייב משפחה או תלויים המתגוררים בביתו, יתכן כי המכירה תושהה למשך שנה על מנת שהחייב יתארגן למציאת מקום מגורים חלופי.

  • אם מישהו ירכוש את חלקו של החייב

ייתכן שניתן למנוע מכירת דירת מגורים אם בן / בת הזוג, קרוב משפחתו או חבר יסכימו לקנות את חלקו בה.

אם החייב שוכר את דירתו

  • אם תשכיר את ביתך, לא סביר שתאבד אותו על ידי פשיטת רגל. עם זאת, ישנם מצבים מסוימים בהם ביתך עלול להיות בסיכון, כולל:
  • אם הנכס נכלל בעיזבון פשיטת הרגל – אם כי הדבר לא חל על רוב השכירויות המוסדרות, המאובטחות והמובטחות. בדרך כלל זה יהיה נושא רק אם תרוויח כלכלית בדרך כלשהי מהסכם השכירות שלך.
  • אם הסכם השכירות שלך אומר שאדם פושט רגל אינו יכול להיות דייר בביתך
  • אם יש פיגורי שכירות, עילה אחרת להחזקה או צו החזקה נדחה שכבר קיים.
  • אם כל אחד מאלה חל עליך, עליך לקבל ייעוץ מומחה לדיור.

שיכון מחדש לאחר אובדן בית בגלל פשיטת רגל

אם אתה מסתכן בהיעדר מקום מגורים בגלל פשיטת רגל או שזה כבר קרה לך, עליך לפנות לרשות המקומית בהקדם האפשרי. הם יתחשבו בנסיבותיך כדי לראות אם אתה זכאי לעזרה בשיכון מחדש ויפנו אותך בהתאם לחברות משכנות.

אם מכרת את הבית שלך במטרה להימנע מפשיטת רגל, ייתכן שהרשויות לא יעזרו לך בדיור חלופי, מכיוון שהם עשויים להחליט שאתה חסר בית בכוונה. עם זאת, עליך לדבר עם הרשות המקומית או רשויות הרווחה שלך בשלב מוקדם ככל האפשר אם הדבר עשוי לחול עליך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here