איך מתחלקת ירושה ללא צוואה

0
602
ירושה ללא צוואה
Credit: Pixabay.com

עניין של ירושה ללא צוואה,זהו נושא רגיש ביותר שלא פעם גורם לסכסוכים וחיכוכים מצערים בין בני משפחה. זה יכול לקרות גם במשפחות מלוכדות ומאוחדות למדי, וכעסים יכולים לצוף ולהחריב קשרים רק בגלל אי הסכמות בנוגע לכסף. כמעט בכל משפחה יש את זה – ההורים מזדקנים ודואגים שגם אחרי לכתם מן העולם ילדיהם ונכדיהם יזכו ליהנות מעמלם בהמשך הדרך. לא תמיד ההון בא בצורה של כסף אותו ניתן לחלק בצורה שווה בין כל הילדים, והבעיה עוד יותר מתעצמת כאשר ההורים לא דאגו לרשום צוואה מסודרת. במקרים אלו, חשוב שיהיה לצידכם עורך דין מנוסה ומקצועי, שידע לנהל עבורכם את העניינים ולגשר על הפערים והסכסוכים. אצל עו"ד דויד יוסף תוכלו לצאת מהפלונטר הזה של ירושות ללא צוואות בצורה חלקה וללא ריבים.

ירושה ללא צוואה – מה הוא סדר היורשים?

  • במידה ואדם נפטר ללא שתהיה לו צוואה, חוק הירושה קובע לפי סדר קדימות את הזכאים לרשת על פי החוק.
  • הקדימות הראשונה זה הילדים, הם יורשים את כל העזבון. החלוקה ביניהם צריכה להיות שווה, ואם אחד מהם אינו בחיים בזמן פטירת ההורה, שאר הילדים יחלקו גם בחלקו בצורה שווה. בן או בת הזוג שבחיים יורשים מחצית מהסך הכללי.
  • הקדימות השנייה הינה ההורים וילדיהם, כלומר אחים ואחיות של הנפטר. אם ההורים אינם בחיים, מחצית מהירושה עוברת לצו ילדי האב ומחצית שנייה לילדי האם. בנוגע לבן או בת זוג בחיים – אם הורי הנפטר בחיים, בן או בת הזוג יזכרה במחצית. אם היורשים הם רק אחים ואחיות הנפטר, אזי יורשים שני שליש.
  • הקדימות השלישית הינה ההורים של הורי הנפטר. הירושה מתחלקת בצורה שווה בין שני סבים ושני סבתות שמצד אביו ומצד אימו. כאמור, אם אחד מהורי ההורים אינם בחיים יזכו ילדיו בחלקו. בן או בת הזוג של הנפטר יורשים שני שליש מן הירושה.

 מונעים ויכוחים וחיכוכים בין משפחות

זה לא נעים להגיע למקרים אלו של ויכוחים לגבי כספי ירושה ועוד בתוך משפחה. על מנת למנוע את אי הנעימויות הללו, חשוב שתשכרו את שירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה שיודע איך להתנהל במקרים כאלו ולגשר בין כל הצדדים. אצל עו"ד דויד יוסף אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות בכל הנושא של ירושה ללא צוואה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here