השומרוני הטוב: מהנדס שהציל עובדת מפגיעה מדלת כבדה שנפלה עליה יפוצה בכ-560 אלף ₪

0
1173
קרדיט צילום: ראובן קפלן

מהנדס כימיה שהציל עובדת מפני פגיעת דלת במשקל 200 ק"ג שנפלה לכיוונה,  נפגע בעצמו ויזכה לפיצוי כולל של כ-560 אלף ₪. כך עולה מהסכם פשרה ומפיצוי מהביטוח הלאומי, בעקבות תביעה שהגיש המהנדס באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל נגד חברת איזון פרמה בע"מ, העוסקת בייצור מוצרים להיגיינת הפה.

מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים, עולה כי  לפני כ-3 וחצי שנים במהלך עבודה במפעל החברה, דלת כבדה של מקפיא, נפלה ללא כל התראה מוקדמת על אחת העובדות וכשהמהנדס  ניסה לבלום את הדלת בשתי ידיו, הרגיש כאב עז בגב התחתון.

כתוצאה מהתאונה נגרמו למהנדס בקעים ובלטי דיסק במספר חוליות בגב התחתון והוא נאלץ לעבור מספר ניתוחים לקיבוע מספר חוליות בעמוד השדרה. כתוצאה מכך הוא שהה תקופה ארוכה בחופשות מחלה וועדה רפואית של הביטוח הלאומי ומומחים רפואיים  מטעמו, קבעו שהוא סובל מנכות בגין הגבלה בתנועת עמוד השדרה, צלקת ונימול בכף רגלו השמאלית.

באי כוחו של המהנדס, עורכי הדין גיל וניצן הראל טענו בתביעה כי  בנס לא נגרם נזק גדול יותר  וכי לא יעלה על הדעת שדלת במשקל כזה תיפול. לדבריהם,   מעשהו האמיץ של התובע צריך להיזכר י לדורי דורות בספרי ההיסטוריה של החברה בה עבד.  מדובר במעשה של "השומרוני הטוב" שהציל נפש אחת מישראל אולם נותר מאוד פגוע וכאוב.

בתביעה נטען כי לפני התאונה, מהנדס הכימיה , כיום בן 48, היה  איש בריא ונמרץ שתפקד היטב. בעקבות התאונה הוא סובל מכאבים בגב התחתון ורגל שמאל, המלווים בחוסר תחושה ונימול. הוא מתקשה בכיפוף ויישור הגב, בעמידה והליכה וכן בעלייה וירידה במדרגות. לפני התאונה הוא היה  עצמאי, לא נזקק לעזרת הזולת וטיפל היטב בעצמו. מאז התאונה הוא נזקק לעזרה מרובה בעבודות משק הבית וכן לעזרה הן לצרכיו האישיים והן לצרכי היום יום ויש להניח כי יזדקק לעזרה מרובה בעתיד.

לטענת באי כוחו, בעלי ומנהלי החברה התרשלו בין היתר בכך שלא דאגו לבדוק את הדלת ואת  הציוד לאור העובדה כי מדובר בדלת במשקל 200 ק"ג.

המהנדס תבע לקבל פיצוי עבור אובדן השתכרות, זכויות סוציאליות ופנסיוניות, כאב וסבל, טיפולים רפואיים ועזרה בבית. בעקבות הגשת התביעה באי כוחו של המהנדס ובעלי החברה הגיעו להסכם פשרה לפיו הוא יקבל פיצוי כולל בסך 560 אלף ₪.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here