עלויות לפתיחת חברה בע"מ ב 2019

0
1978
עלויות לפתיחת חברה בע

פתיחת עסק הינה שלב חשוב בחייו של כל אדם שמעוניין להפסיק להיות שכיר ולהפוך להיות עצמאי. עם זאת, בחירת סוג העסק היא סוגיה שחשוב לתת עליה את הדעת. ההבדל בין עוסק פטור עוסק מורשה לבין פתיחת חברה בע"מ הוא מהותי, וחשוב להתאים את סוג העסק לאופי הפעילות הצפוי שלו ולהיקפי הפעילות הכספית הצפויים.

בנוסף, יש לקחת בחשבון את העלויות של פתיחת חברה בע"מ. מהם ההבדלים בין עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ? מהן עלויות לפתיחת חברה בע"מ בשנת 2019? היכן ניתן לבצע את תהליך פתיחת החברה תוך חיסכון משמעותי בנושא עלויות פתיחת ברה כזאת? בשורות להלן נדון בנושא פתיחה, רישום חברה בע"מ ובעלויות הצפויות למי שמעוניין להקים חברה כזאת. זה המקום להדגיש, עם זאת, שמדובר בעלויות ראשוניות בלבד ויש בהמשך עלויות נוספות בדרך להפעלה תקינה של החברה.

עוסק פטור עוסק מורשה וחברה בע"מ

למעשה יש שלושה דרכים להירשם כבעלים של עסק הדרך הראשונה, הינה רישום כעוסק פטור. מדובר בסוג עוסק הפטור מתשלומי מע"מ, כיוון שהמחזור השנתי שלו הוא נמוך מסכום עסקאות מינימאלי החייב במע"מ, הנקבע מעת לעת על ידי הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל. עוסק מורשה, הינו אדם אשר רשאי לעסוק בתחום עיסוק מסוים, להנפיק חשבוניות וכמובן לרכוש מוצרים, שירותים או חומרי גלם בשם העסק. עוסק מורשה רשאי לקזז סכומי מע"מ עבור הרכישות שלו מסכומי המע"מ שהוא אמור להעביר לרשות המדינה מהעסקאות שאותן ביצע. חברה העם דומה במהותה לעוסק מורשה, אבל בהבדל חשוב אחד – הבעלים של חברה בע"מ מוגן בדרך כלל מפני חובות של החברה. מדובר בעיקרון של הפרדה בין העסק לבעל העסק, כך שהנושים, אם יהיו כאלה חס וחלילה בעתיד, יהיו רשאים לגבות את החובות שלהם אך ורק מהנכסים הרשומים על שם החברה. בכל מקרה אחר, ניתן לגבות את החובות גם מהנכסים האישיים של בעל העסק עצמו.

עלויות לפתיחת חברה בע"מ בשנת 2019

פתיחת חברה בע"מ כרוכה כאמור בעלויות מסוימות העלות הראשית והחשובה מכל היא העלות של רישום החברה אצל רשם החברות במשרד המשפטים נכון לשנת 2019 מדובר בסכום של 2645 שקלים חדשים. בנוסף לעלויות הרישום ישנן העלויות של הכנת המסמכים השונים הנדרשים להקמת החברה. בדרך כלל גובה בעל המקצוע המסייע בהקמת העסק ובמילוי הטפסים השונים סכום נוסף עבור העבודה שלו מדובר בסכום של מאות שקלים נוספים.

עם זאת ישנה דרך אחרת נוספת לרישום החברה אצל רשם החברות במשרד המשפטים מדובר ברישום מקוון כאשר החיסכון בעלויות הוא של מאות שקלים המכרזים מאגרת הרישום כפי שצוין לעיל. רישום מקוון באמצעות אתר Ettorney שירותים משפטיים אונליין, עשוי לסייע לכל בעל עסק בשלבים הראשונים שלו להימנע מהוצאות מיותרות או להשלים את הליך רישום החברה במהירות וביעילות. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולחסוך סכום כסף משמעותי בדרך להקמת העסק החדש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here