חובות וגירושין, איך מתמודדים ולמי פונים?

0
2338
קרדיט FREEPIK

לא לחינם אומרים לפעמים שצרות באות בצרורות. ביום בהיר אחד יכול האדם להיכנס לחובות גדולים. המצב הכלכלי הירוד גורר עמו לא פעם גירושין, והתרחקויות של בני משפחה או חברים. במצבים כאלה חשוב לפנות לאיש מקצוע שיכולים לנהל את העניין. ומכיוון שכאן מדובר בהתמודדות עם חובות ונושאים משפטיים שונים, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המצב היא לפנות לעורך דין. עורך דין מקצועי אשר מתמחה בכל הנושאים האלה יוכל לעזור לכם לצאת מהמצב, גם אם הוא נראה אבוד ובלתי מזהיר. 

בוחרים עורך דין מחיקת חובות

תהליך של מחיקת חובות הוא תהליך מיוחד המאפשר לאדם לפתוח דף חדש בחייו כדי להשתקם ולהצליח. את התהליך מומלץ לעבור עם עורך דין מחיקת חובות מנוסה המכיר את העבודה מקרוב. עורך הדין מגיש את הבקשה למחיקת חובות להוצאה לפועל, כולל כל המסמכים והראיות, וההוצאה לפועל דנה בכך. אחד הדברים העיקריים שיש להוכיח במקרה זה הוא שהאדם נכנס לחובות בתום לב וכי יש לו תוכנית כלכלית לשיקום.

מעבר לכך, חשוב להבין שישנם כמה חובות שלא ניתן למחוק. אלה החובות העיקריים:

  • חוב שהוא תשלום עונשי.
  • חוב אשר נוצר כתוצאה ממעשה מרמה, עבירת מין, אלימות, גניבה ועוד. 
  • חובות מזונות.

מכל מקום, ניתן לברר עם עורך הדין אילו חובות ניתנים למחיקה ואילו לא. עורך דין מקצועי פועל בשקיפות מלאה כלפי הלקוח שלו והוא דואג לעדכן אותו לגבי הצלחת התהליך. 

כדאי להקדים תרופה למכה ולחתום על הסכם ממון

אף זוג, גם האוהב ביותר, אינו מחוסן מפני גירושין. הגירושין יכולים לבוא כרעם ביום בהיר ולהעיב על הנישואין, וכדאי להיערך אליהם. חוק יחסי ממון בין בני זוג נועד להסדיר את הרכוש של בני הזוג והממון ביניהם. כך שבעת הגירושין, יהיה ברור איזה רכוש הולך למי ומדוע. לדוגמה, אם בני הזוג קיבלו דירה מהורי הבעל כאשר הם התחתנו, הרי שבעת הגירושין, לגבר יש זכות מלאה על הדירה ולא לאישה. הסכם הממון נערך בנוכחותו של עורך דין הסכם ממון המסייע לנסח את הטופס. חשוב לבחון את עורך הדין המתאים כדי לחתום על הסכם רגיש ומשמעותי זה. מומלץ לברר על עורך הדין מבחינת הניסיון שיש לו בתחום וגם סיפורי הצלחה. תוכלו לאסוף המלצות מאנשים שאתם מכירים או מהאינטרנט ולברר אם עורך הדין הזה מתאים לכם. כמו כן, כדאי לבדוק את נושא המחיר. תוכלו לבקש מעורך הדין לשלוח לכם את הצעת המחיר ולצד זאת לבחון את המחירים הממוצעים בשוק. ולבסוף, אין תחליף לפגישה אישית כדי לעמוד על טיבו של עורך הדין. 

מדוע חשוב כל כך לחתום על הסכם ממון

בני זוג המתחתנים כאשר האהבה בוערת ביניהם, אינם מבינים תמיד את חשיבותו של הסכם הממון. הם פוחדים שהוא יעיב על היחסים ביניהם, כאשר הם נמצאים בראשית הדרך. למעשה, ההיפך הוא הנכון. הסכם ממון נועד לספק הגנה לבני הזוג ולשמש להם עוגן. להסכם ממון ישנם כמה יתרונות משמעותיים. לדוגמה, במקרה של גירושין, הוא מאפשר להם להתגרש בנועם, ללא דיונים משפטיים רבים וללא מריבות. שנית, הוא נועד להגן על נכסים ורכוש גדול יותר, כך שהצד אשר אינו בעל הרכוש לא יוכל לשים עליו את ידו גם אם ירצה בכך. דבר חשוב נוסף שמאפשר לעשות הסכם הממון הוא להתריע בפני קשר בעייתי. כך שאם אחד מבני הזוג חושש לחתום על הסכם ממון, זה עשוי להדליק נורה אדומה. הצד השני בתורו, יוכל לבחון את הדברים ולראות אם מסתירים ממנו משהו. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here