ייעוץ משפטי בשביל נשים במקום העבודה

0
277
Credit: Canva.com

איזה ייעוץ משפטי אני צריכה בתור אישה במקום העבודה

לצערנו הרב שוויון אינו דבר שתמיד מתקיים באופן מוחלט במדינת ישראל. באופן ספציפי, מקומות העבודה מדגימים את אי השוויון המלא באמצעות שכר לא שווה בעבור אותה עבודה או משרה שגבר ואישה ממלאים שניהם. נשים רבות נתקלות בחוסר שוויון במקום העבודה, באפליה מסוגים שונים, הטרדות מיניות וכדומה. במקרים כאלו מומלץ לא לעבור על כך בשתיקה ואף לתבוע במקרה הצורך. עורך דין דיני עבודה מומלץ יוכל לעזור לך במקרים שכאלו.

האם יכולים לפטר אותי בגלל היריון?

לכל עובד ועובדת ישנן זכויות במקום העבודה, שמפורטות בדיני העבודה הישראליים. זכויות עובדת בהריון הן כמובן כלולות בכך וכוללות איסור על פיטורים עקב הריון, מתן חופשת לידה, חובה להחזיר את האישה ההרה לאותה המשרה שממנה יצאה ועוד זכויות סוציאליות נוספות. זכויות אלו נועדו לוודא כי נשים לא מופלות בשוק העבודה בגלל כניסה להריון.

מה עושים במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה?

נושא הטרדות מיניות כן אלה בשיח הציבורי בשנים האחרונות וטוב שכך. מקום העבודה באופן ספציפי תמיד היה מקום עם סכנה להתרחשות של הטרדות מיניות, מכיוון שהיה מאופיין בשליטה של גברים על נשים כשאלו היו בתפקידים זוטרים והגברים היו ביחסי מרות איתן ואחראיים עליהן, ואף שלטו לעיתים ביכולת שלהן להתקדם במקום העבודה. אך לשמחתנו כיום המצב טוב יותר, למרות שאינו מושלם. כיום, במקרה של הטרדה מינית בעבודה עורך דין נכנס לתמונה כדי לסייע למי שהוטרד לוודא שהדבר לא יעבור על סדר היום ויהיו לכך השלכות. חווית הטרדה מינית במקום העבודה על ידי מנהל או עמית לעבודה יכול להתבטא במספר דרכים. לדוגמא כפייה לבצע אקט מיני, הטבה בתנאים תמורת מין, נגיעות בעלות אופי מיני, בקשות מיניות, בדיחות סקסיסטיות, הערות מיניות, פלישה למרחב האישי, הערות גנאי ועוד. בנוסף, אם את חושדת שהמעסיק לא מתכוון לברר את התלונה שלך כראוי, את יכולה לעקוף אותו ולפנות ישר לקבלת ייעוץ משפטי איך לטפל בנושא. לכן כשיש הטרדה מינית בעבודה עורך דין הוא האדם שתרצו לפנות אליו. משרד עורכי דין רן סיון הוקם ע"י עו"ד רן סיון, בעל 3 תארים אקדמיים במשפטים ובמנהל עסקים, ובעל ניסיון רב שנים בעולם העסקי מסחרי. עו"ד רן סיון הנו חבר הוועדה לדיני עבודה בלשכת עורכי הדין במחוז הצפון. למשרד 2 סניפים בעפולה ובבית השיטה, וישמח לסייע לכם בכל הנוגע לדיני העבודה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here