מה תפקידו של גרפולוג

0
271
קרדיט: CANVA

מכתב היד ועד להקלדה במחשב

כתב היד החל בעת העתיקה באמצעים אנלוגיים פשוטים והתפתח במהלך השנים לעפרונות ועטים כפי שאנו מכירים אותם כיום. ככל שיותר אנשים בעולם למדו קרוא וכתוב משימה זו של העלאת שורות על הנייר הפכה להכרחית לחיי היומיום של כולם. במהרה כתב היד הפך למלאכה נדרשת על מנת לרכוש השכלה בבית הספר, לבצע עבודות שונות או אפילו להתכתב במכתבים עם אנשים קרובים שגרים הרחק מעיר מגוריכם. אמנם, כיום היכולת של כתיבת יד אינה נדרשת כמו בעבר. מאז שהמחשבים הגיעו לחיינו לפני כ30 שנה, כפי שהעולם למד את כתב היד, כולנו למדנו איך להקליד במחשב, מה שהקל על רבים הן מבחינה פיזית והן מבחינה לשונית, כשיש סיוע כמו תירון אוטומטי לשגיאות כתיב. אבל למרות השינויים הגדולים שנעשו בעולם הכתיבה, כתב היד עדיין קיים ומשומש על ידם בני האדם מסיבות שונות. אם רוצים לבצע ניתוח גרפולוגי של כתב יד מסוים, איש המקצוע שנפנה אליו יהיה כמובן הגרפולוג, שמתמחה בפענוח והבחנה בין כתב היד של אנשים שונים לפי דקויות שונות.

הגרפולוגיה על סוגיה השונים

הגרפולוגיה מתחלקת לסוגים שונים של התמחות. יש את אלו שמתמחים בעולם הגרפולוגיה המשפטית ותפקידם לסייע במהלך הליכים משפטיים כאלו ואחרים על מנת שיהיה נתין להבחין בין כתבי יד של אנשים שונים, לבדוק אמיתות של חתימות ומסמכים ולמנוע זיופים ורמאות. הגרפולוג יכול להיות מזומן על ידי כל אחד מן הצדדים לבית המשפט על מנת לשמש כעד מומחה בנושא כתב ידו של נאשם מסוים. הגרפולוג יכול גם לתת ייעוץ לחברות במהלך בחינת מועמדים חדשים לעבודה, להבדיל בין אנשים שונים בהתבססות על כתב ידם ולספק חוות דעת בנושא. ישנם אנשים שפונים לגרפולוג על מנת לקבל ייעוץ אישי, בכך שהוא ייתן להם מידע אישי שילמד אותם יותר על עצמם, על סמך כתב היד שלהם.

קבלת שירותים מגרפולוג מקצועי

מי שצריך גרפולוג בצפון או באזור אחר בארץ יכול לפנות לבר עמית, גרפולוג מקצועי כבר כ20 שנים. הוא ייסד משרד עצמאי בשנת 2006 אותו הוא מנהל עד היום, בקיבוץ עין המפרץ שבגליל המערבי. בר למד את מקצוע הגרפולוגיה בצורה ממוסדת והן בצורה אוטודידקטית. עבד והתמחה בתחום אצל מיטב המומחים בישראל, כך צבר ידע מקצועי עשיר ומעמיק. בר עמית מתמחה בגרפולוגיה בשירות המשפט, אך מעניק גם ייעוץ ואבחונים תעסוקתיים לחברות וארגונים בהליכי בחינת מועמדים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here