איך מגישים תביעה נגד חברת ביטוח?

0
412
קרדיט לתמונה FREEPIK

מרגישים מתוסכלים ומוצפים מתהליך הגשת תביעה נגד חברת ביטוח? אל דאגה – אתם לא לבד. אנשים רבים מוצאים את עצמם במצבים אלה, לא בטוחים לאן לפנות או כיצד לנווט במורכבויות של עולם הביטוח. 

מדריך זה נוצר במטרה לעזור לך לאורך כל התהליך, צעד אחר צעד, לספק אץ המידע החשוב על היסודות, כגון הבנת הפוליסה, איסוף ראיות, יצירת קשר עם חברת הביטוח כדי לפתור מחלוקות, הגשת התביעה, ואפשרויות ליישוב סכסוכים. 

הבנת פוליסת הביטוח

לפני הגשת התביעה, חשוב לקרוא היטב את הפוליסה כדי להכיר מה היא מכסה. להסתכל על התנאים וההגבלות. לבדוק את המגבלות וההחרגות. ולאשר את סכום הכיסוי ואת ההשתתפות העצמית כדי להתכונן להגשת התביעה נגד חברת הביטוח.

איסוף ראיות לתביעה

חשוב לתעד את הנזק שנגרם על ידי צילום תמונות או סרטונים שלו מזוויות מרובות. יש לשים לב לנסיבות סביב האירוע שהתרחש. לאסוף דוחות משטרה או הצהרות עדים, אם רלוונטי. ראיות אלה יסייעו לחזק את התענה בתביעה ולשפר את סיכויי ההצלחה.

פנייה למבטח ליישוב המחלוקת

יש לפנות לחברת הביטוח , לעדכן בנוגע לתביעה,  לספק את כל הראיות שנאספו לתמיכה בטענה. חשוב לקבל את מספר מזהה התביעה שלכם ואת כל ההערות שיש לחברת הביטוח בנוגע למסמכים שלכם. שמירה על תיעוד שקוף ומאורגן תהיה חיונית ככל שהתהליך יתפתח.

הגשת התביעה

מלאו את טופס התביעה עם הסבר מפורט על האירוע. צרפו את הראיות שאספתם. בדקו שוב אם יש טעויות לפני שליחתו. בדקו עם שמאי כדי לוודא שסיפקתם את כל המידע הדרוש.

תהליך יישוב סכסוכים

אם חברת הביטוח מתעכבת במענה או שהתביעה נדחתה, עיינו שוב בתנאי הפוליסה כדי לקבוע אפשרויות ליישוב מחלוקות. חשוב במקרה הזה למצוא עורך דין מנוסה שידע להנחות אתכם כיצד להתנהל. שמרו את כל הרשומות וההתכתבויות הקשורות לתביעה ולהתנהלות מול חברת הביטוח, כולל מספר מזהה התביעה, מפני יצירת קשר עם המבטח.

במקרים רבים אנשים נרתעים (ובצדק) מההתעסקות הישירה מול חברות הביטוח ומעדיפים סיוע וליווי צמוד של עורך דין כבר מהשלב הראשון. 

מדוע כדאי להגיש תביעת ביטוח רק באמצעות עורך דין מנוסה?

בעת הגשת תביעת ביטוח, אנשים רבים מניחים שהם יכולים להתמודד עם התהליך לבד. עם זאת, האמת היא שחברות הביטוח ידועות לשמצה בדחיית תביעות או בהצעת הסדרים נמוכים.

לכן חשוב מאוד לעבוד עם עורך דין מנוסה. עורך דין לא רק יוכל להדריך אותכם בתהליך, אלא גם להגדיל את הסבירות להסדר הוגן. עורכי הדין מכירים את הפרטים הקטנים של המערכת ויכולים לעזור לכם להימנע מטעויות נפוצות שעלולות לסכן את התביעה שלכם.

אל תסתכנו בקבלת פחות ממה שמגיע לכם, סמכו על עורך דין מנוסה שיעזור לכם בתביעה.

ניתן לקבל פרטים נוספים בלינק הבא: עורך דין לתביעת ביטוח

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here