פרסום מודעה משפטית בעיתון – מתי נדרש ?

0
2334
פרסום מודעה משפטית בעיתון – מתי נדרש ?
מקור pixabay

החוק במדינת ישראל מנסה להסדיר על הצד הטוב ביותר את היחסים של גוף ממשלתי או עסקי מפוקח עם הלקוחות והספקים שלו. כחלק מהעניין הזה, החוק מנסה למנוע מניפולציות שעלולות לפגוע בבעלי עניין הקשורים בעסק. פרסום מודעה משפטית בכל האמור לפעולות מסוימות שהעסק מעוניין לבצע, כמו גם לפעולות אחרות הקשורות בו, נועד לאפשר לבעלי עניין להגיב. דוגמה אחת מני רבות היא פרסום מודעה משפטית בעיתון על הגשת בקשה לפירוק עסק קיים, או מנגד על הגשת בקשה למיזוג בין עסקים. בכל אחד מהמקרים יכול אדם או עסק אחר שיש לו עניין בפעולה האמורה להתבצע, להגיש התנגדות ולתבוע את המגיע לו לפני ביצוע הפעולה. מצב נוסף שבו קיימת חובה משפטית הוא פרסום מכרז בעיתון. מדובר כאמור על מכרזים של גופים ממשלתיים או ציבוריים, שנועדו למצוא את בעל המקצוע או הגוף המקצועי הנכון שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר, בתנאי שהוא עומד בדרישות המכרז.

פעולות אחרות שבהן נדרש פרסום מודעה

מעבר לפעולות שהוזכרו לעיל של פירוק או מיזוג חברות, יש עוד מגוון פעולות שמי שאמור לבצע אותן חייב לפרסם מודעה על פי דרישות החוק. עם הפעולות הללו ניתן למנות, למשל, פרסום מודעת כונס נכסים, הזמנות לנושים להגיש את תביעותיהם והודעה על הליך הוצאה לפועל. בנוסף, גם התליית רישיון של עסק או של בעל מקצוע ואפילו החלטה על שינוי שם של רחוב על ידי רשת מקומית, דורשים פרסום מודעה משפטית. בכל המקרים שצוינו לעיל, כמו גם עוד מגוון רחב של מצבים נוספים, פרסום המודעה בכלי התקשורת הכתובה על מנת לעמוד בדרישות החוק, נועד למנוע מצב שבו אדם פרטי או עסק יהיו מנועים מלעמוד על זכויותיהם הכספיות או המשפטיות בתום פעולה חוקית בלתי הפיכה. 

פרסום מכרז בעיתון – מי צריך את זה ולמה

פרסום מודעה משפטית בעיתונות ובכלי התקשורת המיועדים לכך והעומדים בדרישות החוק, נועד בין השאר לאפשר לבעלי עניין לגשת למכרזים ממשלתיים או ציבוריים. פרסום מכרז בעיתון הוא צעד מתחייב על פי חוק, אשר המטרה המוצהרת שלו היא להשיג עבור הגוף הציבורי או המשרד הממשלתי את המוצר או השירות הנדרשים לו, בתנאים הטובים ביותר ובעלויות הנמוכות ביותר. למען הסר ספק – גופים פרטיים, גם אם היקפי הפעילות הכלכלית והכספית שלהם גבוהים, אינם מחויבים על פי חוק לפרסם מכרז ואם פרסמו סוג של מכרז, הם אינם מחויבים לבחור את ההצעה שלכאורה היא המשתלמת ביותר מבחינתם. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר כעת ואנו נסייע לכם בכל הקשור בפרסום מודעות ומכרזים כנדרש על פי חוק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here