ניהול מוניטין ברשת והדחקת אזכורים שליליים מתוצאות החיפוש

0
1787
ניהול מוניטין ברשת והדחקת אזכורים שליליים מתוצאות החיפוש
תמונה : envato

ניהול מוניטין ברשת או ניהול מוניטין דיגיטלי, מהווה בעצם את הרושם הראשוני אשר הגולשים יקבלו על העסק. אין ספק שחשוב מאוד לשמור על מוניטין חיובי ברשת האינטרנט וזאת בכדי לקדם את העסק ולחשוף אותו לקהל לקוחות רחב שיבחר דווקא בו על פני מתחריו. כאשר לעסק יש נוכחות חיובית ברשת האינטרנט, לקוחות שנחשפים אליו, לא פעם בוחרים בו לצורך רכישת מוצר או שירות. אולם, כאשר הנוכחות של עסק באינטרנט איננה חיובית כי אם שלילית וכאשר גולש מקליד בשורת החיפוש בגוגל את שם העסק והתוצאות הראשונות אשר עולות בפניו אודות העסק הן תוצאות שליליות, אין ספק שמדובר בדבר שיכול לפגוע באופן מהותי העסק. על כן,, חשוב מאוד לשנות את המצב באמצעות ניהול נכון של המוניטין שלכם ברשת ובפרט בגוגל.

החשיבות של ניהול מוניטין ברשת

כל מידע אשר מעלים לאינטרנט אודות העסק שלכם, הוא מידע אשר ישמר בגוגל. בלתי אפשרי להעלים מידע שלילי או לבצע מחיקה שלו. אולם, אם הקלדתם את שם העסק שלכם בגוגל וקיבלתם תוצאות שליליות, חשוב מאוד שתדעו שיש פתרון למצב. ניהול מוניטין דיגיטלי מהווה חלק מאסטרטגית שיווק משמעותית מאוד אשר עוסקת באופן ספציפי בתחום התדמית של העסק. גם אם קיימים תכנים שליליים אודות העסק והם מדורגים בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, כדאי שתדעו שכיום ניתן לדחוק תוצאות שליליות כלפי מטה, לדפים אחוריים בגוגל אשר לרוב גולשים אינם מגיעים אליהם כאשר הם מחפשים מידע, עסק, מוצר, שירות ועוד. מרבית הגולשים המבצעים חיפוש בגוגל, יבחרו בתוצאות החיפוש הממוקמות בדף הראשון ולרוב אינם יגיעו לדף השלישי ועל כן, דחיקת התוצאות השליליות על העסק לדף השלישי של תוצאות החיפוש, שוות ערך להסרת תוצאות מגוגל באמצעות ייצור נוכחות חיובית ברשת, ניתן לדחוק תוצאות שליליות לדפי חיפוש בגוגל שגולשים לא יחשפו אליהם.

כיצד מתבצע ניהול מוניטין ברשת?

ניהול מוניטין ברשת מתבצע בצורה של קידום אתרים ואופטימיזציה. כלומר, על מנת לאפשר לתכנים חיוביים אודות העסק לעלות לתוצאות הראשונות של החיפוש בגוגל ובכך לגרום לתוצאות שליליות או אזכורים שליליים אודות העסק להדחק למטה. לכן, חשוב לפרסם כמה שיותר תכנים חיוביים אודות העסק. תוכן חיובי ברשת יכול להיות פוסטים בפייסבוק, בלוגים, תגובות חיוביות של גולשים ועוד. על מנת לאתר תכנים שליליים המופיעים על העסק באופן מידי, ניתן כיום לבצע חיפוש באמצעות כלי חיפוש מיוחדים שמתריעים בכל פעם שמופיע באינטרנט שם העסק שלכם או שם כלשהו הקשור אל העסק שלכם.

לאחר שמפרסמים כמה שיותר תכנים חדשים חיוביים על העסק, יש צורך לקדם את התוכן החיובי באתרים אשר גוגל מקנה להם סמכות גבוהה

אזכורים שליליים ברשת

חשוב מאוד לדעת שאזכורים שליליים ברשת יכולים לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של צורות. לדוגמא: אם אדם מופיע בפסק דין כלשהו, גם אם מדובר על פסק דין ישן שאיננו לטובתו, גוגל יכול להציג את זה כאשר מחפשים את שמו של האדם בגוגל או אפילו את השם של העסק שלו. כאשר לקוחות של עסק מפרסמים ברשת או אפילו ברשתות החברתיות ביקורת שלילית אודות העסק, הרי שהם יכולים לבוא לידי ביטוי בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל ולפגוע באופן מהותי במוניטין של העסק ברשת. לא פעם ניתן לפנות ללקוח שפרסם דבר שלילי אודות העסק ולבצע ממנו להסיר את הפרסום השלילי, דבר שיכול לסייע לכם במידה ויסכים. כמו כן, אם מדובר בפרסום שלילי אשר עובר על חוק לשון הרע ברשת, ניתן לבקש מהאדם להסיר אותו ואם לא יענה, לאיים בתביעה. אולם לא פעם לקוחות מגנים על עצמם מפני לשון הרע ברשת כאשר הם כותבים ביקורת שלילית אודות העסק מפאת "זכות הציבור לדעת" ולכן, גם אינם מעוניינים להסיר את הביקורת השלילית שלהם אודות העסק. במקרה שכזה, אין מנוס מלפעול במישור של ניהול מוניטין במנוע החיפוש גוגל לצורך דחיקת תוצאות ואזכורים שליליים אודות העסק כלפי מטה בתוצאות החיפוש.

האם ניתן לנהל מוניטין ברשת באופן עצמאי?

ניהול מוניטין ברשת איננו דבר פשוט. לכן, ההמלצה היא לבחור באנשי מקצוע אשר יודעים כיצד לבנות אסטרטגיית ניהול מוניטין מוצלחת לכל עסק, בהתאם לצרכים השונים ובהתאם לפרמטרים שונים ספציפיים הרלוונטיים למצבו של העסק ברשת. אולם, אם בכל זאת תרצו לסייע לניהול המוניטין ברשת באופן עצמאי, תוכלו ליצור תוכן חיובי בדך העסקי שלכם, בפייסבוק או בכל רשת חברתית אחרת. כמובן שהתוכן החיובי חייב להיות קשור לעסק שלכם. בנוסף לכך, ניתן לפתוח ערוץ יוטיוב לעסק ולהזין בו תכנים חיוביים וכן, לפתוח בלוג עסקי או להקים דף נחיתה לעסק. כל אלה הם דברים שיכולים לשפר את התדמית של העסק בעיני הלקוחות שלכם ולקוחות פוטנציאלים וכמובן, לאפשר לגוגל לקדם את התכנים החיובים שתעלו, כל עוד הם כמובן איכותיים.

המטרה שלכם היא להגדיל את כמות הנכסים החיוביים שלכם באינטרנט. ככל שכמות נכסים זאת תהיה גבוהה יותר, כך הסיכוי לדחוק את האזכורים השליליים בגוגל אודות העסק יהיה גבוהה יותר.

כיצד בוחרים חברה לניהול מוניטין?

בעבר, רק חברות גדולות ובעלות שם היו פונות לאנשי מקצוע שיסייעו להן בניהול מוניטין ברשת וזאת בשל העלות הכלכלית הגבוהה של השירות דאז ובשל העובדה שלמרבית העסקים הקטנים לא היה אתר אינטרנט או נוכחות כלשהי בעסק האינטרנט. אולם כיום, בעולם שבו האינטרנט נגיש לכולם וכן, כל בעל עסק יכול להקים אתר אינטרנט ואף לפתוח דף עסקי ברשתות החברתיות שונות, הרי שכל עסק שיש לו נוכחות באינטרנט, יכול גם להיפגע כתוצאה מביקורת שלילית ברשת. חשוב לזכור שכיום ברשתות החברתיות, כל אדם יכול לכתוב ככל העולה הרוחו בדף האישי שלו ועל כן, כמעט כל עסק זקוק כיום לשירות ניהול מוניטין ברשת על מנת למזער עד כמה שניתן נזקים שיכולים להגרם לו ברשת וכן, לטפל בכל אזכור שלילי המופיע עליו. לכן, כל עסק אשר נפגע כתוצאה מביקורת שלילית, אזכורים שליליים ועוד, חייב לבחור בשירותיה של חברת מקצועית ומנוסה העוסקת בתחום ניהול מוניטין ברשת.

אתם בוודאי תוהים כיצד תדעו האם החברה אכן תוכל לסייע לכם בתחום דחיקת אזכורים שליליים ברשת וניהול מוניטין ברשת. ובכן, על מנת לבחון זאת, עליכם לקרוא את כל המידע שיש ברשת אודות החברה, שירותיה, הניסיון המקצועי שלה, אנשי המקצוע אשר עובדים בחברה, הותק שלה בתחום זה וכמובן: הלקוחות של החברה. על מנת לקבל מידע אותנטי ואיכותי אודות החברה והיכולות המקצועיות שלה בתחום ניהול מוניטין ברשת, חשוב לברר מול לקוחות החברה עד כמה החברה עזרה להם בתחום ניהול מוניטין ברשת. זכרו כי מחיקה מגוגל של תוצאות שליליות לרוב איננה אפשרית. אך ניתן לבצע כיום לא מעט פעולות במסגרת אסטרטגיה מוצלחת של ניהול מוניטין לעסק, אשר יאפשרו ללקוחות פוטנציאליים של העסק להיחשף רק לתוצאות חיוביות ואיכותיות אודות העסק ולא להגיע כלל לאזכורים השליליים או לתוצאות השליליות אודות העסק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here