קצת על פירוק חברה

0
2223
קצת על פירוק חברה

לעיתים ניהול חברה עולה על שרטון והחברה מבקשת להתפרק, בשל העובדה שחברה היא ישות משפטית, לשם פירוק חברה יש צורך בהתערבות של בית משפט או בניהול ההליך על ידי עורך דין.

עו"ד דנה פלד העוסק בפירוק והבראת חברות יסביר לנו כיצד התהליך מתרחש ומה תפקיד מערכת המשפט בתהליך. כאשר חברה נקלעת לקשיים יש כמה אפשרויות שצריך לקחת בחשבון. האפשרות הראשונה היא פירוק מוחלט של החברה, כינוס נכסים או הקפאה והסדר כאשר כל אחד מהתהליכים הוא שונה ביסודו, אנו נתמקד בתהליך פירוק של חברה וההשלכות המשפטיות של התהליך.

אם כן, תהליך פירוק החברה בעצמו מתחלק לכמה סוגים. ישנו פירוק מרצון, פירוק על ידי בית משפט ופירוק בפיקוח בית המשפט. ההבדל בין שלושתם הוא בדרך בה התהליך מתנהל בפועל- אם הוא מתקיים בין כותלי בית המשפט או לא. פירוק מרצון נעשה בהחלטה משותפת המתקבלת על ידי בעלי המניות, מעטים המקרים בהם פירוק מרצון מפוקח על ידי בית המשפט. כאשר מתקבלת החלטה משותפת בית המשפט לא מתערב בתהליך אך מפקח במידה וצריך.

המקרה הנפוץ יותר הוא פירוק חברה על ידי בית משפט. הסמכות להורות על פירוק חברה נמצא בידי ביהמ"ש המחוזי באזור הגיאוגרפי בו יושבת החברה. ממנים לחברה מפרק והוא מקבל את זכויות הדירקטוריון זאת אומרת שניהול החברה עובר לידיו עד לסיום הליך פירוק החברה. רק כאשר ההליך מסתיים החברה לא נחשבת לישות משפטית יותר.

לעיתים המצב לא מצריך פירוק מוחלט של החברה ובית המשפט יכול להחליט על מצב של הבראה, במקרה כזה, מפרט עורך דין פירוק חברה דנה פלד, בית המשפט נותן צו הקפאה לחברה של עד תשעה חודשים לצורכי הגעה לפשרה או לצורך הסדר עם הנושים. ההקפאה נועדה לתת פסק זמן לחברה כדי לרכז מאמצים בשיקום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here