חוק פיצויי פיטורים

0
2333
חוק פיצויי פיטורים

חוק פיצויי פיטורים – לא כולם מכירים

כולנו אומנם מכירים את המונח "פיצויי פיטורים". אך האם אנחנו באמת מכירים את החוק שאמור להגן עלינו מאובדן העבודה שלנו? מטרת החוק לפיצויי פיטורים היא ידועה לכל. להקשות על הבוס במידה והוא רוצה לפטר אותנו ולאפשר לנו ובמידה וכבר פוטרנו להמשיך לחיפוש עבודה חדשה עם מעט כסף בכיס וללא לחץ כלכלי שיקשה עלינו. אם כך, מה קורה במידה ואנחנו לא מפוטרים אלא מתפטרים מסיבה כלשהי? חשוב לדעת כי לפי החוק ישנם מקרים בהם העובד זכאי לפיצויי פיטורים על אף שהתפטר בעצמו ולא פוטר.

יולדת מתפטרת לצורך גידול הילד

חוק פיצויי פיטורים קובע כי אישה שילדה, והתפטרה במהלך תשעת החודשים לאחר הלידה, ורשמה במכתב ההתפטרות שלה כי ההתפטרות הינה לצורך גידול הילד שלה, זכאית גם היא לקבלת מלוא פיצויי בפיטורים שלה, ממש כמו שהיה זכאית להם אם היתה מפוטרת ולא מתפטרת. לכן, אם את עומדת ללדת, או שאת עדיין בחופשת לידה, ואת מתכוונת להתפטר, חשוב שתדעי כי את זכאית לפיצויים שלך. כל שאת צריכה לעשות הוא לרשום במכתב ההתפטרות בסעיף סיבת הפיטורים "כי הפיטורים נעשים לצורך גידול הילד/ה".

התפטרות עובד בשל הרעת תנאים

אתה עובד באותה חברה כבר כמה שנים טובות. פתאום הריעו לך את התנאים, הורידו לך בשכר, בתנאים, בשעות או בכלל רוצים לשנות את מקום השיבוץ שלך הרחק מהבית. אתה לא מעוניין ורוצה לעזוב, אבל מפחד לאבד את זכויותך ובינהן הפיצויים הגבוהים שלך. אל דאגה! אתה רשאי להגיש מכתב פיטורים בגין "הרעת תנאים", כאשר במסגרת פיטורים אלא אתה עדיין זכאי למלוא הפיצויים שלך, אפילו שלמעשה התפטרת ולא פוטרת. במידה והמעסיק שלך מסרב לשלם את הפיצויים שלך, אתה מוזמן על פי חוק פיצויי פיטורים לפנות לבית הדין לעבודה בתביעה נגדו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here