האם קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין היא אוטומטית?

0
237
קרדיט לתמונות FREEPIK

אזרחי ישראל הנשואים לאזרחי מדינות אחרות, זכאים לפנות למשרד הפנים בבקשת קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין. זכות זו מעוגנת בחוק האזרחות של המדינה. אין זה משנה אם הנישואין נערכו בארץ או בחו"ל, אם אחד מבני הזוג יהודי או לא. בנוסף, אם לבן הזוג הזר יש ילדים קטינים מנישואים קודמים, הם רשאים להביא אותם איתם והם יקבלו גם אזרחות ישראלית. כדי להגן על כל הזכויות של בני הזוג הזרים כדאי לקבל הכוונה מקצועית של משרד עורכי דין זרי חזן ושות', אשר מתמחים בתחום ההגירה והסדרת מעמד בארץ, ויודעים את כל דקויות הביורוקרטיה אל מול משרדי הפנים.

חשוב לציין כי קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין אינה אוטומטית. בני הזוג יעמדו בפני הליך בירוקרטי ממושך של משרד הפנים (בניגוד להליך התאזרחות של חוזרים מכוח חוק השבות). בהתאם לנוהל של משרד הפנים אשר נועד להסדיר את מעמדו של בן זוג לא ישראלי, ההליך מורכב משני שלבים עיקריים:

  • הגשת הבקשה בצירוף מסמכים מקוריים מארץ מגוריו של בן הזוג הזר.
  • ראיון שנתי והגשת מסמכים המעידים על חיים משותפים בפועל.

בשלב הראשון של הבקשה, מקבל בן הזוג אשרת תייר עם אישור עבודה (ב/1). בשלב השני, לאחר הריאיון, יקבל בן הזוג תעודת זהות זמנית כתושב ארעי בארץ. תעודה זו תקפה לשנה, ודורשת חידוש שנתי במשרד הפנים. לאחר ארבע שנים של מעמד של תושב ארעי, רשאי בן הזוג לבחור בין אזרחות או מעמד של תושב קבע, לפי ראות עיניו.

אילו ראיות צריך להביא כהוכחה לנישואין?

עבור משרד הפנים, תעודת נישואין אינה הוכחה חותכת לנישואין. יש צורך בראיות נוספות בין בני הזוג לקשר זוגי אמיתי וכי נישואיהם אינם פיקטיביים. לרוב מדובר בתמונות, מכתבים, חשבון בנק משותף, עדויות של מכרים ובני משפחה. חשוב לציין כי בנוסף למסמכים הנדרשים המפורטים בתיאור הנוהל, לכל משרד של מנהל האוכלוסין עשויות להיות דרישות נוספות משלו. כדי לצלוח את ההליך המורכב אל מול משרד הפנים, ולקבל עבור בן הזוג את האזרחות הישראלי, ובנוסף אליה גם את כל הזכויות שמגיעות לאזרחים, אל תעברו א ההליך לבדכם! צרו קשר עם משרד עורכי דין זרי חזן ושות' עוד היום!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here