הרופא התרשל? המדריך למה לעשות עכשיו

0
696
הרופא התרשל? המדריך למה לעשות עכשיו
קרדיט freepik

כשאנחנו ניגשים לטיפול רפואי אצל רופא מסוים, נקודת ההנחה שלנו היא שמדובר באיש מקצוע שיעשה את עבודתו כפי שמצופה ממנו והוא יספק לנו אבחון נכון וטיפול בהתאם. אם לא היינו מניחים כך, סביר להניח שלא היינו ממהרים ללכת לרופאים בכל פעם שאנחנו מתמודדים עם בעיה בריאותית כזו או אחרת.

לצערנו, אנחנו עלולים להיתקל גם בסיטואציות אחרות. סיטואציות בהן הרופא או הצוות הרפואי שעובד איתו, אינם פועלים באופן מקצועי כפי שמצופה אלא באופן רשלני אשר פוגע באיכות הטיפול וגורם לנו נזק בטווח הקצר או הארוך. מקרים אלו אומנם הם מיעוט ביחס לסך הטיפולים הרפואיים שאנחנו עוברים או שמתרחשים באופן כללי, אך לצערנו הם קורים והנזק יכול להיות עצום.

מאחר וקיימים מקרים של רשלנות רפואית מצד רופאים, מנתחים או צוותים רפואיים, אזי שאנחנו יכולים למצוא מענה לכך בתחום המשפטי. אם נתקלנו במקרה כזה, עלינו לפנות לעורך דין רשלנות רפואית שיבחן את המקרה ויחליט האם יש לנו קייס לפנות לבית משפט ולהגיש תביעה נגד הרופא, הצוות והמרכז הרפואי בו התבצע הטיפול הרשלני

לפני שנסביר כיצד פונים לעורך דין רשלנות רפואית, צריך להדגיש לא כל מקרה בו הטיפול איננו מצליח ולא עומד בציפיות שלנו, הוא טיפול רשלני. אף רופא לא יכול להבטיח למטופלים שלו מאה אחוז הצלחה, ולכן אם הטיפול לא מצליח זה לא בהכרח אומר שהוא התבצע באופן רשלני.

על מנת להוכיח שהטיפול היה רשלני, יש לבחון אותו ביחס לטיפול הסביר אשר ניתן על ידי רופאים בתחום. יש לבחון את ההתנהלות של הרופא לפני, במהלך ואחרי הטיפול, המידע שהוא סיפק למטופל, והאופן בו הוא פעל ברגע בו התברר שיש בעיה. מעבר לכך, רשלנות רפואית נמדדת לא רק על פי שאלת הרשלנות אלא גם על פי שאלת הנזק. כלומר, יש לבחון האם הוא נגרם כתוצאה מהטיפול או כתוצאה מסיבה אחרת שאיננה קשורה אליו.

כיצד מתנהלים במקרה של רשלנות רפואית

אם אנחנו חושדים שהרופא התנהל באופן רשלני, אזי שעלינו לפנות באופן מיידי לעורך דין רשלנות רפואית אשר יבחן את המקרה. אנחנו נעביר לו את המסמכים שבידינו, הוא יפנה למרכז הרפואי בו התנהל הטיפול לשם קבלת שאר החומרים, וכן הוא יבקש לראיין את הנוגעים בדבר בשביל לברר את פרטי המקרה. מעבר לכך, הוא גם ייעזר ברופאים מומחים בתחום, על מנת לוודא שאכן הרופא פעל באופן לא סביר ולא כפי שמצופה ונהוג.

אם אכן התברר שהרופא פעל בצורה רשלנית, נוכל להגיש נגדו תביעה. חשוב לומר שבמקרים של רשלנות רפואית, זמן ההתיישנות הוא שונה מאשר בתביעות אחרות, מאחר והרבה פעמים ההשפעה של הנזק, בפרט כשמדובר במקרים של תינוקות וילדים, היא הרבה יותר ארוכה מאשר במקרים אחרים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here