נסח טאבו למה זה טוב?

0
18298
קרדיט: depositphotos

אם אתם עומדים לחתום על הסכם של קניית דירה, אחד הדברים החשובים שאתם צריכים לעשות זה לבדוק אם הדירה רשומה בטאבו כדי למנוע מצבים של עיקולים שלא הוסדרו או התחייבויות משכנתא לבנק. באמצעות נסח טאבו, תוכלו לבדוק זאת ולהיות רגועים שהדירה שלכם ללא התחייבויות כלשהן. את הזמנת נסח טאבו יש להזמין בטרם חתימה הסכם קניית דירה.

מהו נסח טאבו ולשם מה צריך אותו?

נסח טאבו הוא מסמך משפטי אשר מאושר על ידי רשם המקרקעין במשרד המשפטים. מסמך זה מוכיח מי הבעלים של הנכס ומהי זיקת המוכר לנכס. מסמך זה כולל פנקס שטרות בו רשומים המקרקעין שלא עברו הסדרה של זכויות הקניין, פנקס הזכויות בו רשומים מקרקעין שעברו הסדרת זכויות קניין ופנקס בתים משותפים שבו מופיע תיאור הבניינים והדירות. מסמך זה מקבל תקוף סופי רק לאחר שנרשם באחד מהפנקסים. ללא הזמנת נסח טאבו אי אפשר להעביר את הבעלות לקונה.

אילו פרטים כולל נסח טאבו?

נסח טאבו כולל את הפרטים הבאים: מידע על בעלות הנכס כולל הפרטים של בעל הנכס, הערת אזהרה לנכס, מידע על המשכנתא על הנכס, גודל הנכס עצמו, אם הנכס רשום בטאבו במשרד המשפטים או ברשות מקרקעי ישראל, מידע על הבתים המשותפים כמו: חלוקה פנימית של הבניין, איזה שטח שייך לכל דירה, אילו שטחים בבעלות משותפת, מקום חניה, מחסן או חצר ועוד. פרטי כל בעלי הנכסים בבית המשותף ותקנון הבית המשותף אם קיים. לכן בעת הזמנת נסח טאבו יש לבחור את הנסח הנכון בהתאם לצרכים האישיים שלכם.

אילו סוגי רישום בטאבו קיימים?

קיימים כמה סוגי רישום בטאבו, לכן באת הזמנת נסח טאבו חשוב לדעת בדיוק איזה סוג רישום אתם צריכים כדי להימנע מטעות בסוג הנסח. סוגי רישום בטאבו כוללים את הסוגים הבאים:

  • נסח טאבו מלא – זהו נסח המכיל מידע מלא לגבי חלקה או דירה בבית משותף אשר רשום בפנקסי המקרקעין.
  • נסח היסטורי שאינו סרוק וממוחשב – נסח זה מכיל מלא על פעולות היסטוריות. הנסח היסטורי סרוק שאינו מקוון לא אפשר לקבלה בצורה מקוונת.
  • נסח חלקי – נסח המכיל מידע חלקי על החלוקה. נסח זה מכיל גם מקרים שבהם קיימים בחלקה מעל חמישים בעלי זכויות בלבד.
  • נסח מרוכז – נסח הכולל מידע מרוכז שאינו כולל את פרטי הרישום על הכול הדירות בבית המשותף.

מתי יש להוציא את נסח הטאבו?

את הזמנת נסח טאבו יש לה לעשות בטרם החתימה על הסכם רכישת הדירה. בעת הזמנת הנסח יש לבדוק אם הדירה רשומה בטאבו או לא. את הבדיקה תוכלו לעשות בצורה מכוונת ולקבל את כל הפרטים שאתם צריכים תוך דקות אחדות. את הפרטים בנוסח יש לאמת אל מו למסמכים בתיק הנכס אשר מצוי בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה וכן לעיין במסמכי הבית המשותף.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here