קבלת פיצויים בעקבות תאונת עבודה- ממה מתחילים?

0
82
קרדיט CANVA

כאשר אדם נפגע בתאונת עבודה, הוא צריך קודם כל לאגור כוחות על מנת לטפל בפגיעות ובפציעות ולעזור לעצמו להתאושש כמה שיותר מהר. באופן טבעי, נושאים בירוקרטיים כמו תביעות וקבלות פיצויים אינם בראש סדר העדיפויות. עם זאת, ישנה חשיבות רבה לטיפול בדברים גם במישור הזה מהר ככל שניתן. על הנפגע לפנות למוסד לביטוח לאומי וגם למקום העבודה עצמו (לרוב באמצעות פניה לחברת הביטוח של מקום העבודה) כדי לקבל את הפיצויים המתאימים. כדי שטיפול בנושא זה יהיה יעיל אך עם זאת לא יגבה יותר מדי זמן ואנרגיות מן האדם שנפגע, כדאי לפנות אל עורך דין לענייני תאונות עבודה מוקדם ככל האפשר. עורך הדין ילווה וייתן הנחיות לגבי הפעולות שיש לבצע, כגון איסוף מסמכים המתעדים את היקף הטיפול הרפואי הנדרש וההוצאות, יסייע בהגשת התביעה וגם ייצג את הנפגע בבית הדין לענייני עבודה במידת הצורך.

חשיבות בחירתו של עורך דין מומחה בתחום

ישנם עורכי דין המשלבים בין תחומים רבים בעריכת דין: המשפט המסחרי, דיני משפחה, דיני נזיקין, דיני עבודה ועוד. חשוב לבחור עורך דין העוסק ומתמקד בתחום אליו קשורה  הפניה. מעבר לכך, מומלץ גם שעורך הדין יהיה מאזור המגורים בו מטופלת התביעה. כך, אם מדובר על פגיעה או פציעה ואתם מתגוררים באזור הצפון, חפשו עורך דין נזקי גוף בצפון. כדאי גם שיהיה מומחה בנזקי גוף בעקבות המקרה שקרה לכם, בין אם זו תאונת עבודה או תאונת דרכים. לכל אחד מאלה יש גם את החוקים וההליכים הנוגעים אליו כך שהתמחות בנזקי גוף תוך התמקדות בגורם הפגיעה יגדיל את הסיכוי לבקיאות והתעדכנות מתמדת בחוקים או בתקדימים משפטיים רלוונטיים.

תאונת פגע וברח- גם אז מגיע פיצוי

תאונות דרכים הן מקרה ייחודי של פגיעות נזקי גוף. תאונות דרכים הן מורכבות כיוון שהן יכולות להיות אירוע בו ישנם מספר נפגעים: מספר נהגים בכלי רכב שונים ואף הולכי רגל. ישנם גם מקרים ייחודיים כמו תאונות פגע וברח. נפגעים רבים חושבים ברגע הראשון שלא יקבלו פיצוי כיוון שהנהג לא נמצא. עורך דין תאונות דרכים מומלץ יעשה סדר בעניין וינחה אתכם מה עליכם לעשות. גם במקרים של תאונת פגע וברח בהם זהות הנהג הפוגע אינה ידועה ישנו גוף הנקרא קרנית שתפקידו לפצות את הנפגע כמו גם במקרים בהם חברת הביטוח בה בוטח הנהג אינה יכולה לפצותו, למשל כאשר לנהג אין ביטוח בתוקף.

עו"ד רועי לוי הוא עורך דין בעל ניסיון רב בתחום נזקי גוף שקרו בנסיבות שונות כמו תאונות עבודה או תאונות דרכים. הוא מייצג לקוחות רבים בהצלחה בתביעות המוסד לביטוח  לאומי או חברות הביטוח ודואג שיקבלו את מלוא הפיצוי המגיע להם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here