כיצד בוחרים עורך דין גירושין?

0
3146
כיצד בוחרים עורך דין גירושין?

במידה והוחלט לפרק את החבילה יש בדרך כלל צורך בעורך דין גירושין. לכל אחד מבני הזוג יש את הזכויות והחובות שלו וחייבים להסדיר את הדברים באמצעות עורך דין גירושין. אך למרות זאת אסור לנו לשכוח שמדובר בנושא רגיש של פירוק התא המשפחתי, דבר שעלול להיות קשה, במיוחד אם ישנם ילדים המעורבים בתמונה. מסיבה זו בחירה של עורך דין גירושין היא קצת שונה מבחירה של עורך דין לדיני תאגידים או נושאים אחרים.

התכונה החשובה ביותר של עורך דין גירושין היא התבונה והרגישות. אמנם עורך דין מייצג את אחד מבני הזוג אבל עדיין עליו לגלות רגישות לצרכים של הצד השני. אין המטרה בגירושין לרמוס אחד את השני, המטרה היא לפרק את החבילה בצורה הכי פחות כואבת. בתור עורך דין אני יכול לספר שבמאבקי גירושין שאכנה אותם אגרסיביים אלו שהרוויחו היו תמיד עורכי הדין. לכן תהיו בטוחים שאתם מעדיפים עורך דין גירושין שידע להנמיך את הלהבות ולא רק להגיד לכם כמה אתם צודקים ולגרור אתכם למאבקים משפטיים ארוכים, כואבים ויקרים. ככל שהליך הגירושין יתנהל בהליכים של הבנה והסכמה בין שני הצדדים כך יוטב לכולם אך לעתים הנסיבות אינן מאפשרות זאת.

ישנם עורכי דין לענייני משפחה וגירושין רבים אשר מיתגו את עצמם כתותחים בתחום “עורך דין גירושין מספר אחת”. אין בכוונתי להטיל ספר בניסיון ובידע המקצועי של אותם עורכי הדין אך מניסיוני ומשיחות עם לקוחות מאוכזבים עולה תמונת מצב של עורכי דין עמוסים בתיקים אשר אינם נותנים את תשומת הלב הראויה לכל אחד מהתיקים וחבל. לכן חשוב לעבוד עם עורך דין שיכול לתת את מלוא תשומת הלב לתיק, זה לא נעים להרגיש שאתם בעדיפות אחרונה, זה יכול ליצור הרבה תסכול. שימו לב שבמקרים רבים אתם נפגשים עם אותו “עורך דין גירושין מספר אחת” ומקבלים רושם חיובי אך בסופו של דבר לא הוא זה המייצג אתכם בפועל בתיק אלא עורך דין צעיר ופחות מנוסה העובד תחתיו. לפעמים זה עובד טוב, כל עוד עורך דין בעל ניסיון מפקח ומנחה, אך חשוב להיות מודעים לזה על מנת שלא תהיו מופתעים.

הדבר האחרון ואולי המכריע ביותר הוא הכימיה האישית. כאשר אתם מחפשים עורך דין גירושין יש דברים רבים שאתם שוקלים בצורה מודעת, כמו למשל הניסיון שלו ושכר הטרחה שהוא גובה. אבל ישנו גורם רב השפעה שאותו אתם לוקחים בחשבון מבלי להיות מודעים אליו. זה נקרא הכימיה האישית עם עורכת דין גירושין. חשוב מאוד שתרגישו בנוח עם עורך הדין והוא ייתן לכם את תחושת הביטחון שהוא האיש המתאים עבור ההליך. לפעמים אנו קוראים לזה תחושת בטן. זה אולי לא הכי רציונאלי אבל זה עובד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here