עורך דין מקרקעין – כדאי?

0
3420
עורך דין מקרקעין - כדאי?

עסקת נדל”ן היא העסקה המשמעותית ביותר שאדם מבצע בימי חייו. לרוב מדובר בהשקעה של מאות אלפי דולרים או בחוב משכנתא לו מתחייב הקונה בעשרים השנים הבאות. אין ספק שכל עסקה בסדר גודל כזה מצריכה ליווי של עורך דין הבקיא בתחום, ובשמו המקצועי – עורך דין מקרקעין. אנשים שבוחרים לא להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי עשויים למצוא את עצמם מנהלים את העסקה באופן כושל למדי, שיכול היה להסתיים אחרת אלמלא הייעוץ המקצועי של עורך דין מומחה.

מדוע זה הכרחי?

ביצוע וחתימה על עסקאות מקרקעין דורשים מומחיות בשפה המשפטית ובנבכי החוק, הבנה מדויקת של חוזים ובקיאות בפרטים העלולים להשפיע או לשבש את העסקה כגון: חובות צווי עיקול, מיסוי, זכויות צד שלישי ששויכו בנכס ללא מודעות הקונה ועוד. על כן, יש חשיבות רבה לשכירת שירותיו של עורך דין מקרקעין בירושלים מקצועי המסייע לקונה במימוש העסקה ומונע ממנו לבצע טעויות שיגרמו להפסדים.

עורך דין מקרקעין מלווה את הקונה מתחילת העסקה ועד סופה, בודק את זכויותיהם של לקוחותיו בלשכת רישום המקרקעין, עורך בירורים מול הרשויות השונות ומסייע ללקוחותיו בקבלת ההחלטות החשובות. לפני חתימה על ההסכם יוודא עורך הדין כי הנכס הנמכר/הנרכש הוא בבעלות חוקית ולא קיימים עליו שעבודים או עיקולים שונים העשויים להוות מכשול בפני הרוכש לקבלת הבעלות על הנכס. בנוסף, יבדוק העו”ד האם שטח הנכס שהוצהר זהה לשטח המופיע בנוסח הטאבו. (נוסח הטאבו- מסמך חשוב הכולל פרטים על הנכס כגון: בעלות, אזהרות שונות ועוד).

עריכת החוזה

כל הבדיקות שפורטו לעיל מגינות על הקונה ומאפשרות לו לבדוק את הנכס לפני התחייבותו בהסכם או חוזה המקרקעין. לאחר בדיקת כל הזכויות המקרקעין ולאחר שנמצא שהנכס נקי משעבודים או עיקולים יסייע עורך דין קניית דירה ללקוח ליצור חוזה מקרקעין שיעמוד על זכויות הלקוח בהתאם לעסקה.

בסיום הכנת ההסכם, יקבע מראש מועד לחתימת כל הצדדים וביניהם עורך הדין. לאחר החתימה, ימשיך עורך דין מקרקעין ללוות את הקונה ולהבטיח את זכויותיו כשהוא רושם הערת אזהרה על הנכס לטובתו בלשכת רישום המקרקעין. מטרתה של הערת האזהרה היא למנוע מבעל המקרקעין שהתחייב לבצע עסקה עם הקונה, לבצע עסקה סותרת עם אדם ב’ ללא הסכמתו של הקונה הראשון.

לאחר חתימת החוזה, יאסוף עורך דין נדלן בתל אביב מסמכים נוספים הנדרשים לצורך רישום הנכס, הן מהקונה והן מהמוכר, כגון: שטרות משכנתא, אישור מס שבח, אישור מס עירייה, ייפוי כוח בלתי חוזר ועוד וירשום את הבעלות על שם הקונה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here