מדוע צריך סיוע בכל הנוגע לניהול של עמותה

0
267
קרדיט canva

מה צריך לדעת כשאנחנו מנהלים עמותה

אחד הדברים המבורכים שקורה במדינת ישראל בשנים האחרונות הן עמותות רבות שקמות על מנת למלא מטרות חברתיות חשובות שונות, למשל עזרה לחיילים שעלו לארץ על מנת להתגייס לצבא ההגנה לישראל. כאשר אדם רואה שיש צורך כמו זה, הוא יכול לפתוח בעצמו עמותה באמצעות פנייה לרשם העמותות ומעקב אחר כל השלבים הדרושים לשם ההקמה. ניהול העמותה הוא גם עניין שיש לתת לו תשומת לב רבה. עמותה בישראל היא גוף שחייב לא רק ברישום אלא גם בעמידה בכללים אתיים שונים כדי לוודא שהיא מנוהל בצורה תקינה. הנחיות להתנהלות עמותות הם הכללים שמנהלי העמותה צריכים להכיר בצורה מלאה. ההנחיות מפורטות במסגרת חוק העמותות וביניהן קיימות דרישות שונות כמו ביצוע דוח מילולי בצורה שנתית, פרסום שקוף של מידע על ההתנהלות שלה, למשל בכל הנוגע לגיוס הכספים ולשימוש בהם ועוד.

מה חשוב לדעת כשמנהלים עמותה בישראל

במסגרת הניהול התקין של העמותה ישנן מספר חובות שעל המנהלים שלה לקיים, בין היתר ביצוע דוח מילולי לעמותה, זאת בהתאם לתיקון מספר 10 לחוק העמותות.  אם עמותה מסוימת לא עומדת בהנחיות השונות של עדכון הדוח המילולי, היא יכולה להתקשות לקבל את כל האישורים הדרושים בשביל להמשיך לפעול. המטרה של אותו דוח מילולי היא קודם כל לדאוג לשקיפות העמותה מול הגורמים הרלוונטיים. הדוח יכלול בתוכו פירוט המוסדות השונים של העמותה, ביצוע עסקאות מקרקעין, דיווח על גיוסי תרומות, עלויות וכדומה. בנוסף לאחרונה גם נוספו הדרישות לכלול קיום של קשרים משפחתיים בין נושאי משרות בתוך העמותה וסכומי השכר שהם מרוויחים.

לאן פונים בשביל לקבל ייעוץ לניהול של עמותה

כל מנהל צריך מי שייעץ לו, כולל כמובן מנהלי עמותות. בין אם מדובר בייעוץ אסטרטגי, שיווקי או משפטי. לשם כך כדאי לשכור את שירותיו של גורם מקצועי ומנוסה בעל רזומה של סיוע לעמותות בכל הנוגע להתנהלות התקינה שלהן. אחד המקומות שמומלץ לפנות אליהם הוא משרד עורכי הדין בוגט – קידר. זהו המשרד הראשון בארץ שהתמחה בהענקת שירותי ייעוץ וליווי משפטי לעולם העמותות והמגזר השלישי. מייסדי המשרד והשותפים הבכירים בו כיהנו בעבר בתפקיד רשם העמותות וראש רשות התאגידים והם המומחים המובילים בתחומם בישראל. בנוסף, משרדינו מתמחה ובעל ניסיון של שנים ארוכות בדיני מכרזים, במתן שירותי גישור ובוררות בכל תחומי המשפט האזרחי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here