הדרך הנכונה ביותר להתגרש היא בהידברות והסכמה

0
244
עורך דין לענייני משפחה חיפה
קרדיט: canva

כל מי שמתכנן להתגרש יודע שלפניו דרך ארוכה של דיונים והליכים מייגעים עד מתן הגט, אבל כדאי לקחת בחשבון שאפשר להתגרש גם אחרת, בזמן קצר יותר ועם כמה שפחות עיכובים ושיבושים. לפי חוק, כל זוג שמתגרש מחויב לפנות להליך גישור לפני גירושין. המטרה היא להגיע בהידברות להסכם גירושין שיכול להיות מובא לאישור בבית המשפט ומשם לסידור מתן הגט. זוהי לכל הדעות הדרך הטובה והקצרה ביותר שמשחררת גם את בני הזוג לאחר הגירושין להתחיל את חייהם החדשים כמה שיותר מהר ועם כמה שפחות משקעים עכורים. לבני זוג כאלה מומלץ לפתור בדרך יצירתית את כל מה שנראה להם מסובך ומורכב בעזרת מגשר מוסמך ולשם כך אפשר לפנות לשירותי עו"ד עידו טירם, שמעדיף תמיד לגשר בין בני הזוג לפני שמתחילים לנהל את התיק בבית המשפט.

למה עדיף לגשר?

גישור מתאים לכולם גם אם הם לא יודעים בדיוק כיצד זה אפשרי כשיש כל כך הרבה רגשות כאובים בזמן פירוק התא המשפחתי. הליך זה חיוני גם כאשר עלולים לגלות שאי אפשר לגשר על חלק מהדברים ואין ברירה אלא להגיע להכרעת בית משפט לענייני משפחה או לרבנות על מנת שיכריעו ביניכם. גם לשם כך נחוץ גישור, כדי לברר מה ניתן להציל בהידברות ומה לא. את ההליך מנהל מגשר גירושין מומלץ שגם מציג את עמדות הצדדים בצורה ששומרת על זכויות שניהם והוא אינו נוטה לצד אף אחד, כדי להבטיח שיש איזון בחלוקה ויש אוזן קשבת לשניהם. עם זאת, זה לא מונע ממנו להכריע ולהמליץ על פתרונות שעלולים להיראות אולי בלתי צודקים אבל בסופו של דבר הם משרתים את טובת שני הצדדים ובמיוחד את טובת הילדים, אם יש לזוג.

לגשר גם בסוגיות משפחתיות אחרות

גישור יכול להיעשות היום גם בשלל נושאים אחרים שקשורים למשפחה ולפתור בעיות ומחלוקות בדרך יצירתית. גישור משפחתי יכול להיעשות גם בענייני רכוש ונושאים כמו חלוקת עיזבון כאשר מאיימים להגיש התנגדויות לצו ירושה ועוד סוגיות שונות. במקרים כאלה חשוב למצוא מגשר אמפתי ורגיש מספיק שיכול לטפל בנושאים דיסקרטיים כאלה במלוא ההבנה ובמלוא הידע המקצועי שלו בתחום המשפחה. כשפונים למגשר כזה הוא חייב גם להיות פתוח מספיק כדי לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסה אם בני המשפחה פתוחים לכך כדי למנוע ניהול משפט. עו"ד עידו טירם יעדיף תמיד לגשר בין בני משפחה בנושאים שונים על מנת לשמור על שלמות המשפחה וגם על האינטרסים של כולם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here