עורך דין ניירות ערך

0
3582
עורך דין ניירות ערך

ניירות ערך הם ניירות בעלי ערך כספי מסוים. ניירות ערך המרכזיים הם מניות, איגרות חוב וכתבי אופציה. חלק גדול מניירות הערך נסחרים בבורסות השונות ברחבי העולם. המחיר של ניירות הערך אינו קבוע ומשתנה בהתאם לשווי התאגידים הקשורים לאותם ניירות ערך, ובעיקר על פי היצע וביקוש ביום המסחר הרלוונטי בבורסה.

כמו כל דבר שיש לו ערך או משמעות כספית כלשהי, כך גם העיסוק בניירות ערך עלול לגרום לאנשים לבצע עבירות פליליות חמורות הקשורות לתחום זה.

כדי להסדיר את נושא ניירות הערך והמסחר התקין בהם, נחקקו מספר חוקים ותקנות המגדירים מהי התנהגות פלילית בשוק ההון ומהם העונשים למי שעובר על חוקים אלו.

עבירות בתחום ניירות ערך

  • עבירות הונאה ותרמית – אחת מהעבירות הנפוצות בתחום ניירות ערך היא עבירה של תרמית בקשר לניירות ערך. עבירה זו עוסקת במקרים בהם אדם ניסה לשכנע אדם אחר לרכוש או למכור נייר ערך, תוך הבטחה או אמרה כוזבת, או מקרים בהם אדם השפיע בדרכי תרמית על השער של נייר הערך.
  • עבירות של שימוש במידע פנים – עבירות שעניינן שימוש במידע פנים שמקורו במישרין או בעקיפין באיש פנים.
  • עבירות של דיווח כוזב או דיווח הכולל פרט מטעה.

תפקידו וחשיבותו של עורך דין ניירות ערך

עבירות ניירות ערך נחקרות על ידי מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך. בכל מקרה בו נקראתם לחקירה ברשות ניירות ערך – בין אם כחשודים ובין אם כעדים, או שהועמדתם לדין פלילי בגין עבירות ניירות ערך, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין ניירות ערך העוסק בתחום המשפט הפלילי כדי לשמור על זכויותיכם ולקבל את הליווי המשפטי הטוב ביותר.

חשוב להבין כי תחום עבירות ניירות ערך הוא תחום משפטי מורכב המחבר בין דיני ניירות ערך לתחום המשפט הפלילי. לפיכך, חשוב לוודא כי עורך הדין הפלילי שילווה אתכם בהליכים הפליליים השונים בעניין עבירות ניירות ערך הוא בעל ידע ומומחיות ספציפיים בתחום ניירות ערך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here