עורך דין תאונת עבודה וחשיבות התנהלותו מול ביטוח לאומי

0
667
קרדיט FREEPIK

תאונת עבודה מוגדרת בתור אירוע חד פעמי ולא צפוי בהקשר למקום העבודה, בניגוד למחלות מקצוע אשר נגרמות לאורך זמן עקב תנאי העסקה. באופן עקרוני מי שנפגע בתאונת עבודה זכאי לשורה ארוכה של פיצויים והטבות מאת גופים שונים, ובעיקר מהביטוח הלאומי ופוליסות ביטוח פרטיות שלו ושל המעסיק. יחד עם זאת כפי שנראה מיד הדרך לקבלת ההטבות מהמוסד לביטוח לאומי אינה פשוטה או קלה, ולא פעם מערימים קשיים ועיכובים. לכן חשוב מאוד להסתייע במעמד התביעה בגין תאונת עבודה בעורך דין מנוסה.

תביעה בביטוח הלאומי

עורך דין תאונת עבודה יסביר לכם כי הכתובת הראשונה שאליה צריך לפנות עקב תאונת עבודה היא המוסד לביטוח לאומי. כל אחד מאיתנו משלם כספים מידי חודש למוסד הזה על מנת שברגעים החשובים נוכל לקבל מענה כספי ושיקומי, אשר יתמוך הרווחה שלנו ויאפשר לנו לשוב במידת האפשר למעגל העבודה. בין היתר דרך המוסד לביטוח לאומי אפשר לקבל דמי פגיעה לתקופה של כשלושה חודשים, ובמידה שהמגבלה על כושר העבודה ממשיכה ניתן לקבל מענק נכות חד פעמי בסכום לא מבוטל או לקבל קצבת נכות חודשית. זאת בנוסף למימון של הוצאות על טיפולים רפואיים, הכשרה מקצועית לצורך הסבה ועוד.

הבעיה היא שהדרך לקבלת הזכויות האלה אינה מובנת מאליה. עו"ד תאונת עבודה יסביר לכם שהדרך מתחילה במילוי נכון של טפסים אשר כל טעות או השמטה או דיווח חסר בהם עלולים להיות בעלי משמעות רבה להמשך הדרך. לכן כבר מהשלב הראשון חשוב מאוד להסתייע בשירותיו של עורך דין שיעזור במילוי נכון של הטפסים באופן המבטיח התייחסות רצינית וסולל את הדרך לקבל את מירב הזכויות. 

דברים אלו נכונים במיוחד אם הפגיעה בכושר העבודה ממשיכה מעבר למהלך 90 הימים, שאז ניתן לקבל כאמור מענק חד פעמי או קצבה חודשית. ההחלטה על מענק או קצבה עוברת דרך ועדה רפואית ותלויה למעשה בשיעור נכות ובשיעור אובדן כושר שנקבע לכם. גם מול הוועדה צריך להתנהל בצורה נכונה וחשוב לקבל הדרכה לפני כן ואף ליווי במהלך הפגישה. בנוסף, לעיתים יש להשיג אישורים רפואיים וחוות דעת ממומחים המקובלים על ידי הוועדה כדי להבטיח התייחסות רצינית, ועורך הדין ינחה אתכם בעניין זה.

מעבר לכך, יתכן שהוועדה תחליט על שיעור נכות ושיעור אובדן כושר עבודה שאינו תואם לפגיעות שלכם בפועל, ובמקרים אלה חשוב מאוד שיעמוד לימינכם עורך דין לצורך הגשת ערעור בערכאות שונות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here