איך מתחילים הליך גירושין? – טיפים להתנהלות חכמה

0
2067
איך מתחילים הליך גירושין? – טיפים להתנהלות חכמה
מקור freepik

אנשים רבים מחליטים להתגרש מבלי בכלל לדעת מה צופן להם העתיד מבחינת שלבי ההליך עצמו. יש לקחת בחשבון כי מרגע קבלת ההחלטה להתגרש ועד לקבלת הגט הסופי, ישנן עוד החלטות רבות שיש לקבל, כאלה שישפיעו באופן ישיר על המשך החיים שלכם. לכן, אם שאלתם את עצמכם איך מתחילים הליך גירושין? התשובה היא באמצעות איש מקצוע שילווה וייעץ לכם לאורך כל שלבי ההליך הרגיש הזה. ובמילים אחרות – עורך דין שמתמחה בענייני גירושין.

איך מתחילים הליך גירושין?– באמצעות עורך דין

חשיבות הפנייה לעורך דין בשלב מוקדם היא הכרחית, וזאת על מנת לא לבצע טעויות שיעלו לכם ביוקר בהמשך הדרך. למעשה, הפנייה אל עורך דין גירושין מומחה צריכה להתבצע עוד לפני שבכלל יידעתם את בן או בת הזוג על כוונתכם להתגרש. אתם בטח שואלים את עצמכם איך מתחילים הליך גירושין בצורה כל כך "מכוערת", אבל עליכם להפנים כי חשוב למנוע ממנו/ה להשיג יתרון כלשהו עליכם בהליך המשפטי, ועל כן עניין הדיסקרטיות הכרחי. באמצעות עורך הדין תקבלו הנחיות ברורות לגבי היכן כדאי לנהל את תיק התביעה (ר' בהמשך), מה לתבוע וכיצד להתכונן. פעמים רבות תידרשו לאסוף ראיות כנגד בן או בת הזוג (למשל, במקרה של בגידה), להכין דוחות חשבון בנק ולעיתים אף לשכור את שירותיו של חוקר פרטי על מנת להשלים מידע חיוני. רק לאחר כל זאת, פתיחת התיק ברבנות והגשת התביעות, עדכנו על כך את בן או בת הזוג שלכם.

בחירת הזירה המשפטית

כאמור, הפנייה אל עורך הדין אמורה לעזור לכם גם להחליט היכן להגיש את תביעת הגירושין, כאשר הבחירה היא בין בית המשפט לענייני משפחה לבית הדין הרבני. מאחר ובית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה פוסקים בצורה מאוד שונה, חשוב מאוד לבחור את הערכאה המשפטית בצורה נכונה ומותאמת  למקרה, הנסיבות והממצאים. עורך דין מקצועי יידע לקבל החלטה מושכלת שתספק לכם את מירב הסיכויים. למעשה, חלק מרכזי מההחלטה לא לשתף את בן או בת הזוג על ההחלטה להתגרש טמון בשלב הזה, שכן מדובר פה על סוג של "מירוץ סמכויות" שבו בן או בת הזוג שפונים ראשונים לערכאה מסויימת קובעים היכן יתבצעו כל דיוני ההליך, ומשיגים לעצמם יתרון משמעותי.

בחרו היטב את עורך הדין שלכם והיעזרו במומחים נוספים

אנחנו יודעים כמה קשה לשמור על החלטה קשה כמו גירושין בבטן, אך עליכם לא להסתכן בשיתוף בני משפחה וחברים בשל החשש מ-"דליפה" שתפגע בכם קשות בהמשך. איך מתחילים הליך גירושין מבלי לספוג יותר מידי מבחינה רגשית בשלבים הללו? שתפו פסיכולוג או איש טיפול אחר מתחום הנפש, והתקשרו מראש עם עורך דין אשר מעבר לעניין המקצועי גם ניחן ביחסי אנוש מעולים ויכול להוות עבורכם אוזן קשבת וכתף תומכת. וכמובן כשיגיע רגע האמת, הודיעו לבן או בת הזוג על החלטתכם בצורה העדינה ביותר, ולאחר שלב ההלם, נסו להגיע להסכם גירושין הדדי שיקל עליכם את התהליך הרגיש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here