לימודי משפטים לאקדמאים – אמנות קריאת האותיות הקטנות

0
2249
לימודי משפטים לאקדמאים - אמנות קריאת האותיות הקטנות
מקור FREEPIK

מה זה בדיוק מסלול לימודי משפטים לאקדמאים ולמי זה מתאים? מהם ההבדלים העיקריים בין לימודי משפטים במסלול הרגיל לבין מסלול הלימודים לאקדמאים? מה לומדים במסלול הייעודי?

תואר ראשון במשפטים נחשב לתואר יוקרתי ומבוקש, ישראלים רבים נרשמים ללימודי משפטים בגלל יוקרת המקצוע, ההשכלה המשפטית החשובה שיכולה לסייע בקריירה ומסיבות נוספות. יש מספר מסלולי לימוד לתואר ראשון במשפטים, ביניהם גם מסלול המיועד לאקדמאים. חשוב לזכור כי אקדמאים רבים מעוניינים לעשות הסבה מקצועית והמסלול הייעודי לתואר ראשון במשפטים לאקדמאים מאפשר להם לרכוש מקצוע חדש, להרחיב את הידע וליהנות מיתרונות משמעותיים בראיונות עבודה ובקריירה.

תוכנית לימודים המיועדת לבעלי השכלה אקדמית

בעבר הלא רחוק הצעירים נרשמו לאקדמיה למקצוע מסוים ובסיום הלימודים הם השתלבו בשוק במקצוע אותו רכשו. כיום המציאות שונה ורוב האנשים מחליפים עבודות. לא מעט אקדמאים בעלי תואר ראשון בתחום מסוים עבדו במקצוע שלהם וצברו ותק וניסיון במשך מספר שנים, ולאחר שהם הבינו כי התחום אינו מתאים להם או מעניין אותם הם מחפשים אלטרנטיבה שתאפשר להם לפתח קריירה בתחום הקרוב יותר לליבם ולכישורים שלהם. 

בעלי תואר ראשון המעוניינים לעסוק בעריכת דין או לרכוש ידע משפטי כדי להתקדם בעבודה יכולים להירשם לתואר ראשון במשפטים (LL.B) לבעלי השכלה אקדמית קודמת. זהו מסלול לימודים ממוקד המאפשר לסטודנטים לשלב בין לימודים לעבודה, ולרוב יש להשקיע 7 סמסטרים כדי לרכוש את התואר היוקרתי.

הזדמנות להסבה מקצועית

אם אתם לא מרוצים בעבודה שלכם, התחום לא מעניין אתכם ויש לכם כישורים ויכולות שהנכם מעוניינים להביא לידי ביטוי, באפשרותכם לעשות הסבה מקצועית. חשוב לבחור היטב את התחום החדש, לכן אין זה פלא שאקדמאים רבים בוחרים בלימודי משפטים בגלל התואר היוקרתי, אפשרויות התעסוקה וכדומה.

אגב, לא חייבים להירשם ללימודי משפטים לאקדמאים רק בגלל הרצון לעשות הסבה מקצועית, התואר היוקרתי מקנה לכם כלים חשובים והשכלה משפטית רחבה, למשל אמנות קריאת האותיות הקטנות ועריכת חוזים, ידע והבנה בדיני חוזים וזכויות קניין ועוד. התואר במשפטים יכול לסייע לכם להתמודד על תפקידי ניהול בכירים בעבודה, לקבל סמכויות נוספות מהמעסיק, לשדרג את השכר ולפתח קריירה משגשגת אצל המעסיק או בארגון אחר במגזר הפרטי או הציבורי – אפשר גם להקים משרד עורכי דין ולספק שירות ללקוחות השונים.

מהם ההבדלים בין לימודים משפטים במסלול המיועד לאקדמאים למסלול הרגיל?

  • סטודנטים ללימודי משפטים לאקדמאים לומדים 7 סמסטרים לעומת 8 סמסטרים במסלול הרגיל.
  • תנאי קבלה נוחים וגמישים יותר לנרשמים לתואר ראשון במשפטים לאקדמאים.
  • אפשרות לשלב בין עבודה ללימודים.
  • פטורים מקורסים שונים בהתאם להשכלה האקדמית הקודמת.
  • דגש על תרגולים, סדנאות והתנסות מעשית במהלך הלימודים.
  • תכני הלימוד מעט שונים מאחר ובעלי תואר ראשון זכאים לפטורים מסוימים.

בוגרי לימודי משפטי לאקדמאים המעוניינים לעסוק בעריכת דין חייבים לעבור בהצלחה את מבחני לשכת עורכי הדין בישראל ולסיים התמחות מקצועית (סטאז'), בדיוק כמו בוגרי המסלול הרגיל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here