נתפסתם על מהירות מופרזת?

0
2117
נתפסתם על מהירות מופרזת?
מקור freepik

משטרת ישראל מבצעת מאמץ אדיר בזיהוי נהגים שנוסעים מעל המהירות המותרת. הדבר מתבצע באמצעות מצלמות נייחות (למשל א' 3 שחזרו לפעול לאחרונה) ואמצעים משוכללים נוספים שנמצאים בידי השוטרים, כדוגמת ממל"ז ואחרים. הענישה – קנסות כבדים וצבירת נקודות שעלולה להוביל בסופו של דבר לשלילת רישיון הנהיגה. נתפסתם על מהירות מופרזת? דעו לכם כי יש מה לעשות על מנת לבטל או להקל על העונש ולהלן המידע המלא על כך.

מהי ההגדרה של מהירות מופרזת?

כפי שכולכם יודעים, ישנה הגבלת מהירות בדרכים עירוניות ובין עירוניות (50 ו- 80 קמ"ש בהתאמה בדרך כלל) אלא אם מצויין אחרת בשילוט. מי שעובר על המהירות המוגדרת עבור קטע הדרך בה נסע ונתפס על כך, למעשה מקבל דוח על  נהיגה במהירות מופרזת. ככל שהמהירות בה נסעתם גבוהה יותר, כך הדוח, נקודות הרישוי וסנקציות נוספות יגדלו בהתאם. כך למשל, מהירות מעל המותר של עד 20 ו-25 קמ"ש בדרך עירונית ובין עירונית בהתאמה, תביאו לקנס של 250 שקלים ללא נקודות רישוי. הענישה מוחמרת מבחינת גובה הקנסות וקבלת נקודות עבור נהיגה במהירות מעל המותר של 31-40 קמ"ש או 41-50 קמ"ש בדרך עירונית ובין עירונית בהתאמה, כשהדבר מביא לקנס מיידי של 1,500 שקלים בנוסף ל- 10 נקודות רישוי. מעל למהירויות אלו אין קנס, נרשמות 10 נקודות רישוי, הרישיון נשלל במקום והנהג מוזמן למשפט.

מצלמה או שוטר – כל הדרכים לתפוס אתכם

דוח על נהיגה מופרזת יכול להגיע אליכם באמצעות הדואר, במקרה והעבירה תועדה ע"י מצלמת מהירות נייחת, או להימסר בו במקום, במידה ושוטר קלט אתכם באקדח המהירות שלו ועצר אתכם בשל כך. במקרה השני, הדוח עשוי להיות חמור ומורכב יותר, שכן השוטר שעוצר את הנהג יכול להוסיף עבירות נוספות שבהן הבחין ואותן תיעד, לרבות נהיגה בשכרות או תחת השפעת אלכוהול, עקיפה מסוכנת ועוד. מכך ניתן להבין כי למעשה ניתן להגיע די בקלות ממצב של עבירת מהירות גם לשלילת רישיון והסתבכות משפטית חמורה.

מה ניתן לעשות אם נתפסים?

קיבלתם דוח על נהיגה במהירות מופרזת? ראשית כל, אל תמהרו לשלם את הדוח, שכן הדבר נחשב להודאה באשמה. מה שכן עליכם לעשות הוא להתקשר באופן מיידי עם עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה. איש מקצוע זה יכול להגיש בקשה לביטול הדוח בפני משטרת ישראל, או לחלופין לבקש ששופט יכריע בעניין. עורך הדין יבצע חקר מקיף לגבי המקרה והראיות שנמצאות הן בידיכם והן בידי המשטרה, וינסה להביא לזיכוי שיוביל לביטול הקנס או צבירת הנקודות. בחינת הראיות כוללת ניתוח מדוקדק של התמונה שצולמה, בדיקת מהימנות אקדח המהירות מבחינת כיול, בירור לגבי נוהל מתן הדוח של השוטר, בחינה של שילוט מטעה בכביש ועוד.

בנוסף, עורך הדין יכול לטעון לגבי נסיבות שונות שהביאו אתכם לנהוג במהירות גבוהה מעל המותר, או לנסות להקל עליכם את העונש במידה והינכם נהגים בעלי עבר תעבורתי נקי יחסית. כמו כן, במידה ומדובר בדוח על מהירות מופרזת שנשלח בעקבות צילום של מצלמה נייחת, ניתן לבקש את העברת הדוח לאדם אחר שמצהיר כי הוא זה שנהג באותו זמן בכלי הרכב. בקיצור, כל האפשרויות פתוחות באשר לביטול רוע הגזירה, וההתקשרות עם עורך דין היא דבר שלא כדאי לוותר עליו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here