נדרשתם בחידוש רישיון נהיגה לאחר שלילה? כך תעשו זאת בצורה נכונה

0
3156
נדרשתם בחידוש רישיון נהיגה לאחר שלילה? כך תעשו זאת בצורה נכונה
מקור freepik

במדינת ישראל יש לחדש את רישיון הנהיגה בזמנים קבועים שנקבעו על ידי המדינה (שנתיים לנהג חדש, 10 שנים לנהג וותיק), או כאשר זרועות החוק שוללות אותו מאיתנו ותקופת השלילה הסתיימה. ואכן, חידוש רישיון נהיגה מתאפשר גם לאחר ביצוע עבירות תנועה קשות ביותר, והדבר תלוי במקצועיות עורך הדין שמתקשרים עימו ובקיאותו ברזי החוק. בשורות הקרובות תלמדו מי רשאי לשלול מכם את רישיון הנהיגה ומהן הדרכים לחדשו בצורה נכונה.

מי רשאי לשלול מכם את רישיון הנהיגה?

ישנן מספר ישויות במדינה שלהן הסמכות לשלול את רישיונו של אזרח:

  • משרד הרישוי – כל עבירת תנועה טומנת בחובה צבירת נקודות שמחולקות לדרגות חומרה שונות בהתאם לעבירה שבוצעה. על נושא זה מופקד משרד הרישוי שמקבל את נתוני הדוחות מהמשטרה. במידה ומספר הנקודות עובר סך מסוים, הרישיון נפסל לתקופת זמן קצובה עם תנאים לחידוש. מעל 36 נקודות הרישיון נפסל ל- 3 חודשים ויחודש רק לאחר מעבר בהצלחה של מבחן תיאוריה. במידה והצבירה היא של 72 נקודות ומעלה (או של 36 נקודות בפעם השנייה ב- 6 שנים) הרישיון נשלל ל- 9 חודשים ויחודש רק לאחר מעבר בהצלחה של מבחן תיאוריה, טסט מעשי ובדיקה רפואית של המרב"ד (מכון רפואי של משרד הרישוי).
  • המשטרה – בגין עבירות חמורות מאוד (למשל, נהיגה בשכרות), רשאית המשטרה לשלול על המקום את רישיונו של אדם למשך 30 עד 90 ימים (שלילה מנהלתית), והדבר יכול להיעשות על ידי קצין. חידוש רישיון נהיגה במקרה שכזה יבוצע רק בתום התקופה או במידה והחלטתם ללכת על הליך שימוע או ביטול והוחלט לזכותכם.
  • מערכת בתי המשפט – שופטי בית המשפט לענייני תעבורה, המחוזי והעליון, יכולים לשלול את רישיונו של אדם לפרקי זמן משתנים. בנוסף הם יכולים להטיל על עבריין תנועה מאסר על תנאי או מאסר בפועל.

חשוב לציין כי ללא חידוש רישיון הנהיגה באופן רשמי, אסור לנהוג על הרכב, וכי העובר על חוק זה צפוי לענישה חמורה ביותר מהפן הפלילי.

חידוש רישיון נהיגה שנשלל – החשיבות של עורך דין לדיני תעבורה

כאשר רישיון הנהיגה שלכם נפסל, אין הדבר אומר כי מדובר בגזירה שלא ניתן להפוך אותה. אם מדובר בשלילה על רקע הצטברות נקודות חובה, ניתן לפנות אל עורך דין לתעבורה מקצועי ומנוסה על מנת שזה יפעל למחיקת חלק מהנקודות וימנע את השלילה. אם רישיונכם נשלל על ידי קצין, בהחלט ניתן לפעול במישור בדיקת ההתנהלות של המשטרה סביב האירוע ולנסות לאתר נקודות תורפה שיביאו בסופו של דבר לביטול הדוח והעבירה. גם שלילת רישיון נהיגה ע\"י שופט אינה מהווה סוף פסוק, שכן תמיד ישנה האפשרות של ערעור או הגעה לעסקת טיעון על מנת לאפשר לאדם להמשיך ולהחזיק ברישיון הנהיגה שלו. כל מקרה לגופו. חשוב מאוד לציין את המעורבות החשובה של עורך הדין גם במקרה של הליך חידוש רישיון נהיגה שטומן בחובו וועדה רפואית של מרב"ד. ההכנה לוועדה בצורה הנכונה ואיסוף המסמכים, כל אלו חשובים על מנת לצלוח את המכשול ולקבל את רישיון הנהיגה בחזרה.

מאמר זה נכתב על ידי ניר שלום, לעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורה, דיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here