כשחותמים על הסכם ממון, צריך לשים לב לכמה נושאים מרכזיים

0
539
קרדיט תמונה FREEPIK

כשהאהבה פורחת זה הזמן לערוך הסכמים רשמיים ולחשוב על ההיבטים המעשיים של האהבה שלכם. הרי נישואין או זוגיות ללא חופה שרוצה להיות רשמית מחייבת גם להתייחס להיבטים החומריים של החיים המשותפים ויש המון תחומים שבהם יש להגיע להסכמה משותפת לפני שנכנסים לחיים אלה. החוק של חיים משותפים כזוג נשוי או כידועים בציבור מחייב עם או בלי חופה, אבל כשיש הסכמי ממון והסכמי חיים משותפים יש חלוקה יותר מובנת ומוסכמת שלהם. במהלך הדיוני על עריכת הסכם כזה יכולים לעלות גילויים שונים ויכולים גם להגיע למסקנה שיש היבטים פיננסיים שמגבילים אתכם בשיתוף מלא ולכן נדרשת הפרדה מוחלטת. זה קורה בעיקר כשמגלים הבדלים בהתנהלות כלכלית שעלולה לסבך את אחד הצדדים שלא היה אחראי לכך, בדיוק כפי שהוא יכול ליהנות גם מפריחה כלכלית של אחד הצדדים וברור שלא יתנגד לכך.

החוק הישראלי ורכוש משותף

החוק הישראלי מתייחס מפורטות לכל מה שנקרא רכוש משותף ולתשלומים שמתקבלים או חובות שנוצרים במהלך חיים משותפים. זה יכול להיות בעייתי אם אחד הצדדים צבר חובות והוא לא מתכוון לשלם אותם ולהמשיך לצבור חובות במהלך הזוגיות, ולכן יש לכל הסכם ממון תפקיד למנוע מהצד שעומד להפסיד כסף רב למנוע זאת על ידי הפרדה רכושית מוחלטת, כשזה אפשרי. בהתייעצות עם עורך הדין שעורך לכם הסכם ממון חשוב לבדוק את כל המצב הפיננסי של הצדדים, לפרוס את המשנה כלכלית והחזון של כל אחד ולבדוק האם אתם חולקים אותם ערכים. התכניות לעתיד חייבות לכלול את המצב האישי שלכם גם מבחינה חומרית, תכניות ההתקדמות בקריירה וההכנסות הצפויות, רכישת נכסים משותפים או בעלות משותפת על נכסים קיימים או הפרדה שלהם, כל מה שאתם מביאים אתכם לזוגיות ואתם מחליטים לשתף או להפריד.

מה חשוב לשים לב אליו בהסכם ממון?

שלב עריכת ההסכם וגילוי המסמכים והעובדות הוא שלב קריטי ביחסים משום שאי אפשר לחיות יחד מבלי להכיר את הצד השני וההתנהלות הכלכלית שלו. הרי צבירת חובות ובעיות כלכליות עד כדי פליליות ממש משליכות על עתיד היחסים שלכם, על הפסדים שצפויים גם לכם ועל סופו של הניסיון לחיות חיים משותפים ברווחה וללא קשיים. לפעמים זה השלב שבו מגלים שיש בעיות שונות כמו הגבלת חשבון בנק או צו הוצאה לפועל או עבר של פשיטות רגל והסתבכויות פיננסיות. זה הרגע להתייעץ עם עורך הדין כיצד לא להגיע למצב שבו חובות של בן הזוג יושתו עליכם מהעבר וכיצד כל מה שתצברו החל מרגע זה יהיה שלכם מבלי לאבד בו זכויות ומבלי להיות חייב לנושים עתידיים של בן הזוג שלכם. חשוב לומר שהסכם ממון נחשב כמו הסכם נישואין מלבד כל מה שמוסכם שאינו משותף ולכן יש סיכוי שתוכלו להפריד רכוש ומשאבים לגמרי מבלי לשאת בחובות של הצד השני.

כשיש כסף וכשהוא חסר

כמו תמיד, ידוע שככל שיש כספים ורכוש כך אין בעיות מיוחדות בחיי הזוגיות, עד שמגיעים למצב שבו צריך להיתקל במציאות שונה. אם אינכם מכירים היטב את בן הזוג שלכם כדאי מאוד לבדוק כבר בשלב עריכת הסכם הממון מה מצבו. כמו כן, הנדיבות והיחס לכסף ולשיתוף ברכוש יכולים להעיד על הדרך בבה תנהלו את משק הבית המשותף שלכם או שתחליטו שדווקא את זה תרצו לסלק מהדרך כאבן נגף, ותפרידו לחלוטין את הרכוש ולכן לא תושפעו הדדית מטעויות פיננסיות אחד של השני. זה בדיוק מה שעשוי להגן עליכם במקרה של משבר פיננסי או פרידה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here