מחיקת רישום פלילי

0
271
קרדיט CANVA

כאשר מדברים על המושג מחיקת רישום פלילי, צריך תחילה להבין מהו רישום פלילי ועל שום מה הוא נרשם והיכן. ובכן, רישום פלילי הינו רישום אודות אדם אשר הואשם בביצוע עבירה פלילית, כלומר, הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט. בכדי לבצע מחיקת רישום פלילי יש להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה.

משרדה של עורכת הדין דנה שביט, הינו משרד עורכי דין המתמחה בדין הפלילי ודיני תעבורה. משרדה של עורכת הדין שביט מתמחה, בין היתר, בהגשת בקשות למחיקת הרישום הפלילי (כלומר, בקשת חנינה לנשיא המדינה)  וכן מחיקת רישום משטרתי .

מהו הליך מחיקת רישום פלילי? כל מה שחשוב לדעת

חוק המרשם הפלילי משנת -1981 שונה לחוק המידע הפלילי בשנת 2022. חוק זה מסדיר את עניין ההתיישנות והמחיקה לגבי מידע בדבר עברו הפלילי של אדם. בהתאם לחוק הקבוע במדינת ישראל, אחראית משטרת ישראל על מחיקת הרישום הפלילי של אדם לאחר שנשיא המדינה העניק חנינה או לאחר שחלפו תקופות ההתיישנות והמחיקה על פי החוק.

רבים שואלים מתי ואיך ניתן לבצע מחיקת רישום פלילי- לפניכם כמה נקודות חשובות:

  • מרשם פלילי מכיל מידע אודות רישום פלילי .אדם הורשע בעבירה פלילית בדין ונגזר עליו עונש או שנקבע שביצע את העבירה הוטל עליו עונש שיקומי. כל האמור בתיק הפלילי הינו חסוי, ואין יכולת לאף אדם או גורם מלבד גורמים מסוימים כגון אלו- משטרת ישראל, שב"כ, משטרה צבאית, ומחלקת ביטחון שדה של צה"ל לראות את המידע אודות עברו הפלילי של אדם.
  • בכדי לבצע מחיקת עבר פלילי של אדם, צריך להגיש בקשת חנינה אל נשיא המדינה, משום שסמכות זו נמצאת בידיו.
  • חשוב להבין כי תיק פתוח אינו רישום פלילי. ישנם מקרים אשר התבצעה חקירה פלילית אך מעולם לא הוגש נגדם כתב אישום, תיק זה נקרא מב"ד (הליך בירור דין). במצב כזה יש לפעול לסגירת התיק תחילה ורק לאחר מכן לפעול לשינוי עילת הסגירה (במידה ונסגר מחוסר עניין לציבור או חוסר ראיות). הליך זה נקרא ביטול רישום משטרתי ולא מחיקת רישום פלילי.

לפנות אל עו"ד פלילי מומחה

רישום פלילי הוא לא פחות מאשר כתם אותו נושא האדם בכל אשר יפנה, עניין שיקשה מאוד על המשך מהלך חייו. אומנם המידע הפלילי הרשום אודות אדם הינו חסוי, למעט ביחס לגורמים ספציפיים ביותר, אך עדיין אות הקין של הרישום הפלילי קיים. משום כך יש צורך של מחיקת רישום פלילי ומחיקת רישום משטרתי (תיקים הפליליים כנגד אותו אדם שנסגרו מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור) . לשם כך צריך להסתייע בשרות מקצועי, איכותי ובלתי מתפשר של עורכת דין המתמחה ובקיאה בתחום הדין הפלילי לפרטי פרטים. משרדה של עורכת הדין דנה שביט, הינו משרד עורכי דין איכותי, אמין ומקצועי המסייע לאנשים רבים מזה שנים רבות בכל הנוגע לדין הפלילי, והן בדיני תעבורה.

זקוקים לסיוע משפטי אמין, איכותי ומקצועי עם הרבה אנושיות וחמלה? כנסו לאתר משרדה של עורכת הדין שביט וצרו קשר. התקשרו אלינו >> 052-6498282

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here