קריסה כלכלית של משפחה בתהליך גירושין מה עושים?

0
3304
קריסה כלכלית של משפחה בתהליך גירושין מה עושים?
קרדיט FREEPIK

החלטת הגירושים היא מטבעה החלטה לא פשוטה, ורבים משתדלים לקבל אותה ולהתחיל להפריד כוחות כאשר המצב הכלכלי שלהם עוד סביר. חלק גדול מהם נחרד לגלות, תוך כדי התקדמות בתהליך, כי הוא נמצא על סף קריסה כלכלית. 

קריסה כלכלית של משפחה בתהליך גירושין יכולה להיות מורד חלקלק במיוחד. המשמעויות הנגזרות מכך היא פגיעה בכל אחד מההורים הגרושים, פגיעה באיכות החיים ובכלכלת הילדים, בתשלומי מזונות ועוד. אז מה עושים במצב כזה?

נשים? הכירו את זכויותיכן!

חוסר המעורבות של אחד מהצדדים בהתנהלות הכלכלית השוטפת במהלך הנישואים, גורמת לפערי מידע אודות נכסים וזכויות, בייחוד מצידה של האישה. זכויות האישה בגירושין משתנות מאחת לאחת בהתאם לסיטואציה, כאשר רובן סבות סביב קבלת תשלומי מזונות אישה מהגרוש, משמורת על הילדים והסדרי ראייה וכן קבלת מזונות עבור הילדים. 

מעבר לזכויות הנוגעות לצאצאים המשותפים, ישנו גם כן מעבר מסטטוס זוגי לבעלת משפחה, הנחשבת להורה עצמאי. הסטטוס הזה מקנה זכאות לכל מני הטובות, החל מהנחה בארנונה ברשויות מקומיות מסוימות, ועד להטבות מס והנחה ברישום לגנים פרטיים. 

הכרת הזכויות היא הכרחית כדי לאפשר גירושים הוגנים, שלא יערערו לחלוטין את היציבות הכלכלית של האישה, ויאפשרו לה להמשיך להתקיים בכבוד עם הילדים. 

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי לעצמאיים על סף קריסה כלכלית

עובדים שכירים לא מרבים לחוות תנודות דרסטיות בשכר החודשי שהם מקבלים, שכן יש להם הכנסה קבועה בחודש. בקרב עצמאיים לעומת זאת יש דינמיקה מתמדת, כאשר יכול להיות חודש עתיר בלקוחות לעומת חודש של הפסדים אנושים. 

עצמאיים שנאלצים לחוות הליך גירושים לצד הפסדים שהם נוחלים בעבודה, יכולים להגיע לאבדון כלכלי במהרה. הדרך היחידה לצאת ממנו בחוכמה, הינה לפתוח בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. התהליך הזה אמנם ארוך, אולם בסופו ניתן לפתוח דף חדש ללא חובות לנושים. 

שכירת שירותיו של עורך דין חדלות פירעון

התהליך של חדלות פירעון ושיקום כלכלי עשוי להיות מייגע וארוך, הן בירוקרטית והן מנטלית. כדי שהבקשה אכן תישא פרי, מומלץ להיעזר בגורם מומחה שיעניק ליווי מקצועי ותמיכה לאורך כל התהליך, והוא עורך דין חדלות פירעון. מדובר בעורך דין שעבר הסמכה מקצועית רלוונטית, ובעל בקיאות וידע בענף חדלות הפירעון. ביכולתו לסייע לחייב שנמצא בקריסה כלכלית לאורך כל העתירה המשפטית – החל מרגע מילוי המסמכים ועד לקבלת צו ההפטר, המאפשר לו לאפס את חובותיו. 

מרגישים שהעולם קורס? בקשו עזרה מקצועית

כל אחד עובר איזשהו משבר או תקופה פחות מוצלחת בחיים, המצריכה ממנו קבלת עזרה מקצועית. עבור רבים חוויית הגירושים לצד קריסה כלכלית היא טראומטית וכאובה, ומה שיכול לסייע במקרה כזה הוא איש מקצוע שיקל על התחושות המרות. לפעמים כל מה שזקוקים לו הוא אוזן קשבת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here