רכב פגע בי ואין לו ביטוח, מה עליי לעשות? כך תקבלו את הפיצויים שמגיעים לכם

0
1654
קרדיט תמונה "רכב פגע בי ואין לו ביטוח": Halfpoint - stock.adobe.com

תאונות דרכים הן מכת מדינה, ולצערנו, ישנם מקרים שבהם נהג הרכב הפוגע עלה על ההגה למרות שאין לו פוליסת ביטוח בתוקף.

אם נקלעת למצב הזה ושאלת מה לעשות אם רכב פגע בי ואין לו ביטוח, המאמר הזה יענה לך על השאלה.

המחוקק הישראלי לא מתעלם ממקרים כאלה, ומאפשר לנפגעי תאונות דרכים לקבל פיצויים גם במקרה שלנהג הפוגע אין ביטוח בתוקף.

למי פונים אם רכב פגע בין ואין לו ביטוח?

במקרים שבהם רכב פגע בך כהולך רגל/רוכב אופניים או קורקינט ואין לו ביטוח, ניתן לפנות לקרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. מדובר בקרן שהוקמה מתוקף חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים תשל"ה-1975.

הקרן הזאת קמה בדיוק למטרה הזאת: לאפשר לנפגעים לקבל פיצויים גם במקרה שלא ניתן לתבוע את חברת הביטוח. מדובר על מספר מוגדר של מקרים בהם ניתן לתבוע את קרנית, כמו במקרי תאונת פגע וברח או במקרים של נהג שאינו מבוטח.

ליאת גורדון, שותפה במשרד גורדון-ליסטונד, משרד עו"ד, מציינת, כי במקרה של תאונת דרכים בה נפגע הולך רגל ורשיונו של נהג הרכב הפוגע היה תחת שלילה, ניתן להגיש תביעה נגד קרנית, מאחר ובמקרה כזה, ביטוח החובה לא יכסה את הנזקים ולא ניתן לדרוש מהחברה המבטחת את הפיצויים המגיעים להולך הרגל.

עו"ד גורדון מוסיפה דוגמא נוספת לתביעה אפשרית נגד הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. היא מציינת, כי ניתן לעשות זאת במקרה של פגיעה בהולך רגל על ידי נהג שנוהג ברכב של חבר, בן משפחה, מעסיק או של מכר ובאישורו – אך לרכב לא היתה פוליסת ביטוח בתוקף.

לדברי עו"ד גורדון, במקרה כזה יש להוכיח כי הנהג כלל לא ידע שהוא נוהג ברכב ללא ביטוח חובה בתוקף ולא יכול היה לדעת על כך.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים

עו"ד גורדון מדגישה כי תחום תאונות הדרכים הוא תחום רחב מאוד עם המון סעיפים ואפשרויות, ולכן היא ממליצה לפנות לעורך דין תאונות דרכים שמתמחה בתחומים האלה, כדי לוודא שאתם מקבלים את מלא הזכויות שמגיעות לכם ואת מירב הפיצויים שמגיעים לכם לפי חוק.

"מדי פעם פונים אלי נפגעים שמציינים כי רכב פגע בי ואין לו ביטוח", מציינת עו"ד גורדון, "רבים מהם חושבים שהם לא יוכלו לקבל פיצויים בגלל שהנהג לא היה מבוטח".

היא מדגישה כי יש כתובת לפנות אליה, קרנית, אך עדיף לעשות זאת בליווי של עורך דין כדי לוודא שהקרן לא תדחה את התביעה מסיבותיה.

"ככל שתפנו מהר יותר לעורך דין, כך תגדילו את הסיכויים שלכם לקבל את מירב את הפיצויים", מציינת עו"ד גורדון, "ככל שמועד התאונה ילך ויתרחק, כך עולה הסיכון שיהיה קשה יותר להוכיח את כל מה שדרוש להוכיח ולקבל את הפיצויים המקסימאליים שמגיעים לכם".

במידה ושאלת את עצמך מה לעשות אם רכב פגע בך ואין לו ביטוח, עורכי הדין במשרד גורדון – ליסטונד זמינים להעניק לך סיוע וליווי משפטי בדרך לקבלת הפיצויים המגיעים לך.

עו"ד גורדון מזמינה אתכם לפנות למשרד עוה"ד גורדון – ליסטונד

בן גוריון 2, מגדל ב.ס.ר 1, רמת גן

054-353-4909

052-564-9672

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here