זכויות רפואיות וקבלת קצבה נכות 

0
620
קרדיט: FREEPIK

אזרחים רבים בכלל לא יודעים שמגיעות להם זכויות לקצבת נכות, הזכאות לקצבה יכולה להיות רלוונטית למי שסובל ממחלות, פציעות או בעיה נפשית כרונית.

מה זה אומר "נכות כללית" ומה מקבלים מה שמוגדר ככזה ? אזרח המוגדר כזכאי לקצבת נכות כללית כלשהיא גם אם לא מלאה מקבל בעצם עזרה בצורת תשלום כספי מכוון שיכולת ההשתכרות שלו נפגעה או שבמקרים קשים אינו יכול לעבוד כלל.

מי הם המוגדרים ככאלו הזכאים לקצבת נכות מהביטוח הלאומי ? אז בעצם כל אזרח מגיל 18 ועד הפנסיה שאינם מסוגלים להשתכר או במקרים בהם שההכנסה שלהם נמוך בחצי מהשכר המומצע במשק .

כמובן שכדי להיות מוגדרים כזכאים לקצבה ולהגדרה יש צורך בתהליך לא פשוט שבו בעצם האזרח יבדק על ידי הביטוח הלאומי ובסופו של התהליך יפגוש ועדה רפואית שנאלץ להחליט האם האדם שמולם יקבל עזרה או שלא.

המחלות והפציעות שעבורם אפשר לדרוש קצבה ואחוזי נכות כתובים בספר הליקויים של הביטוח הלאומי

וביניהם : פגיעה נפשית, סרטן, מחלת מקצוע, פגיעה בידיים או ברגליים, סכרת ועיוורון.

הקצבה נקבעת על ידי המוסד לביטוח לאומי לפי הרמה של אי כושר ההשתכרות שנקבע לתובע, הסכומים הם :

  • נכה בין 75 ל100 אחוזים הקצבה שתתקבל תהיה 3321 שקלים בכל חודש.
  • מ65 אחוז ועד 74 אחוז סכום הקצבה יורד ל2242 שקלים בכל חודש.
  • בין 60 אחוז ל65 אחוזי נכות סכום הקצבה החודשית 2027 שקלים בכל חודש.
  • 60 אחוז נכות סכום הקצבה 1908 שקלים בכל חודש.

אם אתם לא בטוחים בזכאות שלכם קחו בחשבון שמדובר במצטבר בסכומי עתק שיכולים להקל משמעותית על החיים שלכם וגם אם תצטרכו לעבור דרך ארוכה בסופו של דבר מדובר בתשלומים חודשיים קבועים ששווים עשרות אלפי שקלים לפעמים גם מאות אלפים.

אנחנו ממליצים להעזר בחברות למימוש זכויות רפואיות שיחסכו לכם זמן, קשיים וביוקרטייה – ישנם גם עורכי דין שמתמחים בתחום ויודעים לייצג את האזרח הקטן אל מול המערכות הגדולות של הביטוח הלאומי.

כיום לאחר שהחוק שונה העלות של השירות יודעה ונקבעה בחוק וידוע לכל מה בדיוק מקבילים תמורת התשלום כך שאם אתם לא בטוחים תרימו טלפון ותתיעצו עם המומחים של החברות למימוש זכויות מינימום הפסדתם כמה דקות מקסימום תקבלו תשלום כל חודש.

חשוב לציין שבמידה ואתם מגיעים לועדה רפואית רק עורך דין יכול להכנס איתכם אך לא תמיד בטוח שיהיה לו ערך מוסף לספק .

הביטוח הלאומי מחזיק בשירות שאמור לעזור ולכוון את מי שמעוניין לקבל את הזכויות שלו – שמו של השירות נקרא יד מכוונת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here