הכתובה ודמי המזונות: מה צריך לדעת לפני שמתגרשים?

0
2907
הכתובה ודמי המזונות: מה צריך לדעת לפני שמתגרשים?

היום כבר אין ספק: ההחלטה להתגרש היא החלטה כלכלית משמעותית מאוד, והיא עשויה להשפיע על רמת החיים שאליה התרגלתם – וכמובן על רמת החיים של הילדים. רגע לפני שאתם מחליטים לפרק את החבילה ולהמשיך כל אחד לדרכו, חשוב להבין את משמעות הצעד הזה ואת המחיר שאתם עומדים לשלם. לפרטים נוספים, צרו קשר עם משרד עו"ד אילן גבע.

איך נקבעים מזונות ילדים?

באופן כללי, דמי מזונות ילדים תלויים במספר פרמטרים, ובפרט בגובה ההכנסה של כל אחד מההורים. אל המשתנה המשמעותי הזה מצטרפים נתונים נוספים, לרבות צרכי הילדים, זמן השהייה שלהם אצל האב ואצל האם וכמובן הגילאים שלכם. אם כן, רגע לפני שאתם מקבלים החלטה חשובה וגורלית כמו גירושין, מומלץ להתייעץ עם עורך דין ולהבין את השלכות ההחלטה שלכם על הילדים ועל חשבון הבנק שלכם. משרד עו"ד אילן גבע יוכל לספק את התשובות לכל השאלות שמטרידות אתכם בנושא, מחלוקת הרכוש ועד להסדרי הראייה ולגובה דמי המזונות.

האם הכתובה מחייבת?

כמה רגעים לפני הצעידה המשותפת אל החופה, כשהאהבה הייתה בשיאה והעתיד נראה ורוד, נדרשתם לנקוב בסכום שצוין במפורש בכתובה שלכם. אלא שלמרות המחשבה שמדובר באקט רומנטי עם משמעות סימבולית בלבד, האמת היא שזהו מסמך מחייב לכל דבר ועניין, ואי לכך עשויה האישה לתבוע תביעת כתובה. עם זאת, מי שבאמת יכול להכריע בסוגיית הכתובה ולקבוע את זכאותה של האישה לסכום שצוין, הוא בית הדין הרבני.

איך מחלקים את הרכוש?

נושא נוסף שעולה על הפרק, והוא בהחלט מהותי עבור שני הצדדים – הוא נושא הרכוש והנכסים שהצטברו במשך תקופת הנישואין. למעשה, חלוקת רכוש בגירושין היא סוגיה שעלולה להוביל לא פעם לחיכוכים, שכן שני הצדדים רוצים להרוויח קצת יותר ולצאת מהקשר הזוגי כשידם על העליונה. ייעוץ משפטי יעזור לכם להבין מה הן הזכויות שלכם, מה אפשר לדרוש, איך תשיגו את היעדים הללו וגם על מה אפשר להתפשר כדי להגיע להסכמות ולמנוע קרבות משפטיים שלא נגמרים.

צעד יעיל – חתימה על הסכם ממון

אם אתם נמצאים כעת בשלב ההכנות לקראת החתונה המתקרבת, הרי שזה גם הזמן לדאוג לעתיד שלכם ולבחון את האפשרות לחתום על הסכם ממון. בניגוד למיתוסים, הסכם מהסוג הזה לא פוגע ברומנטיקה ובוודאי שאיננו מעיד על חוסר אמון. עורך דין משפחה שיעזור לכם לנסח מסמך משפטי הוגן ויספק לכם שכבת הגנה חשובה, הוא זה שיאפשר לכם להיכנס בראש שקט אל חיי הנישואין. גם בתחום הזה תוכלו לקבל ייעוץ מצוות משרד עו"ד אילן גבע, ואתם מוזמנים ליצור קשר עם המשרד בטלפון 073-7765553.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here