הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית קרע דרגה 4 

0
328
קרדיט לתמונות FREEPIK

כל אישה שמגיעה אל חדר הלידה רוצה לסיים את תהליך הלידה בשלום ועם תינוק קטנטן בידיים. במרבית הפעמים זה אכן מה שקורה, אך במיעוט מצער יכולים להיות דברים שמשתבשים. אחד הדברים הכואבים והקשים שיכולים לקרות במהלך לידה הוא קרע דרגה 4 ליולדת. בעוד שקרעים שטחיים הם דבר שמתרחש לעיתים קרובות, והם לא מהווים סכנה או בעיה משמעותית, כאשר מדובר על קרע עמוק אשר מערב גם את שרירי הסוגר של פי הטבעת וגם את רירית האנוס – כאן מדובר כבר על נזק קשה ולעיתים גם בלתי הפיך לאישה.

מדוע מתרחש קרע דרגה 4?

קרע דרגה 4 הוא לא משהו שאמור להתרחש באף לידה. למעשה, כאשר מדובר על לידה בסיכון או שקיימים אחד מגורמי הסיכון לקרע חמור – על הצוות הרפואי לתת מענה מתאים בכדי שהלידה תעבור על הצד הטוב ביותר. אם הגעת לחדר הלידה ויצאת משם עם קרע דרגה 4, ישנה סבירות גבוהה לתביעה בגין רשלנות רפואית. בין המקרים הרבים שבהם רשלנות רפואית גרמה לקרע דרגה 4 לנשים במהלך הלידה ניתן למנות:

  • חוסר התייחסות לתלונות האישה או לעברה הרפואי.
  • חוסר התייחסות למוניטור.
  • דילוג על בדיקות נדרשות.
  • אי יידוע היולדת באפשרות לביצוע של ניתוח קיסרי.
  • התעלמות ממצג העובר בזמן הלידה.
  • רשלנות באבחון הראשוני של חומרת הקרע.

ועוד סוגים רבים של מקרים שבהם הגורם האנושי הוא זה שהביא לקרע, וחשוב מאוד שכל אשה תדע שהיא יכולה לתבוע את צוות בית החולים על עוגמת הנפש העצומה שנגרמה לה.

כיצד ניתן לתבוע את הצוות הרפואי?

כפי שאת בוודאי מבינה, בית החולים לא ימהר להודות בטעות שלו ויעשה הכול בכדי לשמור על שמו הטוב ועל שמם הטוב של אנשי הצוות של מחלקת היולדות. אולם, כאשר מדובר על רשלנות רפואית קרע בדרגה 4 היכולת להוכיח את אשמתם של אנשי הצוות היא ברמת וודאות גבוהה, וכדאי מאוד לגשת אל עורך דין בעל ניסיון בתחום אשר יוכל לסייע לך לאורך תהליך התביעה. עורך דין אלי מאור הוא אחר מעורכי הדין המובילים בישראל בתחום הרשלנות הרפואית בכלל, ונושא תביעות על קרע דרגה 4 במהלך לידה בפרט. אם גם את עברת את החוויה המצערת הזאת, ואת רוצה להגיש תביעה בבית המשפט אל מול בית החולים, כדאי לקחת עורך דין בעל ניסיון בתחום כמו עורך דין אלי מאור  אשר יסייע לך לאורך כל תהליך עד לסיומו על הצד הטוב ביותר. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here