החוק קובע שצריך לבקש רשות

0
244
credit Fotolia

הפרת זכויות יוצרים היא שימוש לא מורשה ביצירה המוגנת בזכויות יוצרים, כגון ספר, שיר או יצירות אמנות, ללא רשות מבעלי זכויות היוצרים. חוק זכויות היוצרים מעניק לבעלים של יצירה המוגנת בזכויות יוצרים את הזכות הבלעדית לשכפל, להפיץ ולמכור את היצירה, כמו גם ליצור יצירות נגזרות המבוססות על המקור. אם מישהו משתמש ביצירה המוגנת בזכויות יוצרים ללא רשות הבעלים, הדבר נחשב הפרת זכויות יוצרים ובעל זכויות היוצרים יכול לנקוט בצעדים משפטיים להפסקת הפעילות המפרה ולבקש פיצויים בגין כל הפסדים שנגרמו לו כתוצאה מההפרה. הפרת זכויות יכולה להתרחש אם מישהו מעתיק ומפיץ ספר או שיר המוגנים בזכויות יוצרים ללא רשות, או כאשר מישהו יוצר יצירה נגזרת המבוססת על יצירה המוגנת בזכויות יוצרים, כמו סרט המבוסס על ספר, ללא רשות מבעל זכויות היוצרים, גם זה ייחשב להפרת זכויות יוצרים.

זיהוי ההפרה ופעילות מניעתה

על מנת להוכיח הפרת זכויות יוצרים, על בעל זכויות היוצרים להראות כי הוא בעל זכויות היוצרים על היצירה הנדונה וכי הצד השני השתמש ביצירה ללא רשותו. עם הוכחת המרכיבים הללו, הוא עשוי להיות זכאי לפיצויים ושכר טרחת עורכי דין, כמו גם צו מניעה להפסקת הפעילות המפרה. אם אתה סבור שהיצירה שלך המוגנת בזכויות יוצרים הופרה, עורך דין לזכויות יוצרים, שהוא מקצוען משפטי המתמחה בדיני זכויות יוצרים יוכל לעזור לך לזהות אם יש לך עילת תביעה תקפה לזכויות יוצרים ולייעץ לך על דרך הפעולה להפסקת הפעילות המפרה ולבקשת פיצויים. במקרים אלה תרצו למצוא עורך דין שיש לו ניסיון בטיפול בתיקי זכויות יוצרים ושיש לו רקורד מוכח של הצלחה. כדאי גם לשקול את שכר הטרחה, ולוודא שאתה מרגיש בנוח עם התעריפים ונוהלי החיוב שלו. לבסוף, כדאי לבחור עורך דין שאתם מרגישים בנוח לעבוד איתו ושאתם מאמינים שיוכל לתמוך ביעילות בזכויות שלכם.

במקרה זה המהירות היא יתרון

אם אתה שוקל לנקוט בצעדים משפטיים להפסקת הפרת זכויות יוצרים, חשוב לפעול במהירות משום שבמקרים רבים, יש מגבלות זמן להגשת תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים, ואם תחכה יותר מדי, אתה עלול לאבד את יכולתך להוכיח הפרה ולדרוש פיצויים. אם הנך בעל נכס רוחני ומבקש להגן על היצירות שלך, הנך מוזמן למשרד של עו"ד אורלי ספיר סחייק, בעלת ניסיון משפטי עשיר ומומחית לדיני קניין רוחי,  בעלת נסיון עשיר  בייצוג יזמים בתביעות בכל הקשור לדיני הקניין הרוחני, ושמירה על זכויות קניין רוחני ורישומן. היא פועלת בתחום החדשנות והיצירתיות ומקיימת זאת הלכה למעשה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here