חוק רישוי עסקים בישראל – מסלולי רישיון עסק

0
434
קרדיט תמונה FREEPIK

חוק רישוי עסקים, מסדיר איזה עסקים וחברות שונות בישראל צריכים רישוי מטעמו של משרד הרישוי ותכלית החוק הוא להבטיח את הפעילות התקינה, הנאותה והבטוחה של בתי עסק במדינת ישראל. חשוב להבין כי חוק רישוי עסקים לא חל על כל בתי העסק במדינת ישראל. ניתן לומר באופן חד משמעי שהחוק תקף רק עסקים המופיעים ב”צו רישוי עסקים”, בעלי עסקים בענפים מסוימים חייבים להחזיק ברישיון עסק כדי להפעיל את בית העסק שלהם. חשוב לדעת שאכן ישנם כמה סוגים של ענפים עסקיים שאם הם יתנהלו מתחת לסטנדרטים המסוימים אשר נקבעו בחוק, הם יכולים לפגוע בציבור ובקהל הלקוחות הרב ובמקרים קיצוניים הם אף יכולים לסכן אותם במידה רבה.

מי מחויב בהוצאת רישיון עסק?

ישנם כמה תחומי עיסוק שונים המחייבים כשמדובר על חוק רישוי עסקים . לדוגמא, בתחום הבריאות, כולל מרפאות, , כימיות וביולוגיות, מעבדות רפואיות, קליניקות, בתי קשישים, חדרי מתים וגם מרכזי טיפול בבעלי חיים. בתחום בעלי החיים, לעוסקים בתחום בעלי החיים, אשר כולל בין היתר לולים, יצרני מזון לבעלי חיים, רפתות, ותכשירים וטרינריים. בתחום הדלק, כל מה שמדובר בהפקה, ייצור, אחסון, שינוע,  שיווק ומכירה של דלקים, פחם, תחנות כוח וגם תחנות דלק. בתחום הקוסמטיקה,  מדובר על עסקים העוסקים בקעקועים, מכוני שיזוף, תמרוקים, מספרות, פדיקור, חנויות שעושות חורי עגילים ופירסינג וכדומה. כאשר מדובר בתחום הספורט , בענף זה ניתן לציין למשל מכוני כושר, בריכות שחייה, אולמות ספורט, אצטדיונים, פארק מים, בתי מרחצאות וכדומה. בכל הנוגע סביב תחום האבטחה ושמירה ,הכוונה היא לבתי עסק העוסקים בנשקים חמים והכשרות ירי לדוגמא, מטווחים, מחסני נשק, חנויות המוכרות נשק לחברות אבטחה ושמירה ועוד.

סוגי רישיון שונים

משרד הרישוי רשאי להנפיק ארבעה סוגי רישיונות עסק שונים, בהתאם לתחום, לענף, ולאופי העסק. ההבדל בין רישיונות העסק נמצא במשך תקופת הרישיון. כאשר מדובר על רישיון עסק זמני, ניתן לומר שהוא זמני כמו השם לו, רישיון זה מוגבל והתוקף שלו עומד על פחות משנה בודדת. אך כשמדובר על רישיון עסק לצמיתות, משמעותו של רישיון זה שיש לעסק או לחברה שברשותכם רישיון קבוע לעסוק בתחום העיסוק שלכם. התוקף של רישיון זה הוא לתמיד כמו השם שלו, או כל עוד משרד הרישוי בחר שלא לבטל אותו. בנוגע לרישיון עסק תקופתי, תוקפו של הרישיון הזה עומד או על שנה בודדת או על שלוש שנים או אפילו חמש שנים, זה תלוי מאוד בהחלטת משרד הרישוי. הוא נועד לעסקים שצריכים לחדש את רישיון העסק שלהם מידי תקופה.  בנוגע להיתר זמני, ניתן לומר שהיתר זה ניתן  לתקופה של עד שנה בודדת לחברות ועסקים שעתידים לקבל רישיון לתקופה ארוכה יותר בדמות הרישיון לצמיתות או הרישיון התקופתי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here