רשלנות בלידה ומה מצדיק פניה לעו"ד מומחה

0
519
עורך דין תאונות קשות

אילו מקרים מוגדרים כרשלנות בלידה ומצדיקים פנייה לעורך דין מומחה?

לידה היא חוויה מרגשת במיוחד עבור כל אישה. כשמשהו משתבש התוצאה היא עוגמת נפש קשה ונזק ממשי לכל המשפחה. אם הסיבה לכך היא רשלנות רפואית, ניתן לתבוע את בית החולים ולקבל פיצוי שיסייע בהתמודדות עם ההיבטים הכלכליים שלה פגיעה.

המקרים הנפוצים ביותר הם אי היערכות למקרוזומיה עוברית, חילוץ רשלני של יילוד במצב של פרע כתפיים, רשלנות שמובילה לשיתוק מוחין ובאופן כללי שימוש במכשור לא מתאים (או כשאופן השימוש שגוי), מתן מינונים לא נכונים של מזרזי לידה או משככי כאבים, קריאה רשלנית של נתונים ממוניטור ועוד. חשוב להדגיש שגם עבור עורך דין רשלנות רפואית בלידה הוא תחום מורכב ולכן חשוב לפנות אך ורק למומחה מנוסה במיוחד.

מהם הדגשים החשובים בהגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית שייכת לקטגוריית נזקי הגוף, אבל יש לה גם מאפיינים ייחודיים ובפרט כשמדובר על רשלנות רפואית בהליך רגיש כמו לידה.

כך למשל מאחר שאין הגדרה אחת חד-משמעית ל"מקרוזומיה עוברית", קשה להוכיח את הרשלנות של צוות חדר לידה שלא אבחן את המצב ולא ביצע ניתוח קיסרי כפי שמתחייב במקרים שבהם יש עובר גדול במיוחד. יחד עם זאת חוות דעת של מומחה עשויה לשכנע את בית המשפט כך שיפסוק את הפיצויים המבוקשים.

דוגמה נוספת היא פרע כתפיים – חילוץ רשלני של העובר עלול לגרום לו פגיעה עצבית חמורה ואפילו מוות. אם בלידה מסוג זה לא נוכח רופא מומחה בכך, זוהי רשלנות ולא טעות. בכל מקרה כשמחפשים עורך דין נזקי גוף המלצות על בסיס היכרות אישית הן דרך טובה למצוא את המומחה המתאים.

את מי אפשר לתבוע במקרה של נפילה בבית החולים?

יולדת שמועדת בבית החולים, בין אם לפני הלידה ובין אם אחריה, יכולה לתבוע את המוסד הרפואי אם הוא התרשל בתחזוקת המקום ולכן נגרמה הנפילה. אם לא הייתה רשלנות כזו, ניתן לקבל פיצוי על בסיס פוליסת ביטוח. במקרה כזה הכתובת שאליה כדאי לפנות היא עורך דין תאונות אישיות, כלומר עו"ד שהמומחיות שלו היא הגשת תביעות במקרים של תאונות אישיות. לידור פוגל אורן היא עו"ד מומחית והבעלים של  משרד עורכי דין אשר נחשב לאחד המשרדים המובילים בתחום הנזיקין, ביטוח לאומי ונזקי גוף. המשרד מתווה דרך של יצירתיות משפטית, מקצועיות ומקצוענות ללא פשרות ומגויס כולו למען תיק הלקוח.

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here