כיצד עורך דין תעבורה יכול לסייע לאחר עבירת תנועה

0
1728
כיצד עורך דין תעבורה יכול לסייע לאחר עבירת תנועה
קרדיט PIXABAY

נהגים רבים מבצעים עברות תנועה קלות או חמורות ועשויים להיענש פעמיים אם באמצעות תשלום קנס וכן באמצעות צבירת נקודות על פי שיטת הניקוד. למשל עבירות  כגון נסיעה ברכב פרטי בשטח תנועה ציבורי, אי ציות לתמרור, נסיעה בכביש מהיר ללא אורות, דיבור בטלפון הנייד באמצע הנהיגה וכדומה, עשוי להשפיע לרעה על רישיון הנהגה באמצעות רישום הנקודות לרעת הנהג.

אם נהג, הגיע לצבירה של 36 נקודות רישיון הנהיגה שברשותו, ייפסל באופן אוטומטי.  נהג אשר צובר נקודות רבות, ביהמ"ש לתעבורה וכן משרד התחבורה, ייראה בנהג זה עבריין תנועה אשר מהווה סכנה לציבור. יש לציין , כי ענישה בשל צבירת נקודות מדורגת ומתאימה לכמות הנקודות שצבר הנהג לתקופה של שנתיים. אם הוזמנתם למשפט תעבורה בשל עבירת תנועה חמורה, חובה עליכם לפנות אל עורך דין תעבורה מומלץ, אשר הצליח בתיקים רבים והציל נהגים מרישום נקודות או פסילת רישיון הנהיגה.

מתי נדרשים נהגים להשתתף בקורס לנהיגה מונעת?

יש לדעת כי אם נצברו פחות מאשר 12 נקודות במשך תקופה של שנתיים, בסיום פרק זמן זה, הן תימחקנה באופן אוטומטי ללא כל ענישה. במידה ונהג צבר מעל ל-12 נקודות במהלך שנתיים, הנהג ייענש. במידה ונהג עבר את 12 הנקודות, הוא יצטרך להישלח לקורס לנהיגה מונעת. כאשר הנהג יסיים קורס זה בהצלחה, הנקודות שצבר תימחקנה. נהג אשר צבר 16 נקודות, יצטרך לגשת לקורס נהיגה מונעת למתקדמים. כאשר מדובר על פרק זמן של שנתיים ימים, אשר בהם נצברו 22 נקודות, הנהג יישלח לקורס נהיגה מונעת וכן, תוארך תקופת הצבירה אשר בה לא תמחקנה הנקודות למשך 4 שנים.

המרת דוחות באזהרה

עם השנים, אנו עדים לכך שמשטרת ישראל מחמירה את ההתייחסות שלה לעבירות שמבצעים הנהגים. לדוגמא, המרת דוחות באזהרה. אגף התנועה של משטרת ישראל קבע קריטריונים שונים להמרה באזהרה כאשר מדובר על שני מצבים, סמכות השוטר בשטח, מול סמכות המרכז לפניות נהגים במשטרת ישראל. על פי הנהלים של משטרת ישראל, רשאי שוטר לרשום דו"ח אזהרה בעבירות תנועה על פי ברירת משפט. למשל כאשר לנהג וותק של שבע שנים בנהיגה, כאשר לנהג, לא נרשם דו"ח אזהרה ואין לו הרשאות בחמש השנים האחרונות שקדמו לביצוע העבירה הנוכחית, הנהג אינו מכחיש את העבירה המיוחדת לו, או כאשר אין לנהג דוחות או תיקי תעבורה פתוחים כאשר ביקש המרה באזהרה.

יש לציין, כי המרת דוחות באזהרה, תהיה מותנית חוץ מעבירות התנועה הבאות: אי ציות לרמזור אדום, עקיפות, כגון תקנה 47 לתקנות התעבורה, הובלת מטען במשקל מעל למותר,  על פי תקנה 85 לתקנות התעבורה.

נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים

אחת מעבירות התנועה החמורות ביותר הינה נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים. לפי פקודת התעבורה בסעיף 62{3} קובעת, כי אדם שיכור, הינו אדם שנתון תחת השפעת משקה או סם משכרים או מסוכנים. ע"פ חוק, שוטר, רשאי יהיה לעכב נהג ולדרוש ממנו לבצע בדיקת ינשוף.  במידה ונהג נתפס, על פי בדיקת ינשוף שנערכה לו ע"י שוטר,  ונמצא כי כמות האלכוהול בדמו הינה מעל לפי ההגדרה בחוק,  רישיונו יישלל למשך שנתיים ימים. במידה והוזמנתם למשפט, יש למצוא מייד, עורך דין תעבורה מומלץ, אשר יוכל לייעץ לו, לקרוא את ההאשמות נגדו ולמצוא את האסטרטגיה הנכונה , אשר תפחית את עונשו של הנהג. יש לציין כי עבירת נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, נחשבת לעבירה פלילית לכל דבר ועניין.

גם עבירות תנועה בגין מהירות מופרזת, אי מתן קדימה להולכי רגל, תאונות דרכים ועוד, חייבים בסיוע של עורך דין תעבורה מומלץ, אשר יוכל להקל בעונשו של הנהג או אפילו לזכות אותו מאשמה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here