מה מערכת המשפט יכולה לעשות לחלוקה הוגנת של צוואה

0
222
הסכם חלוקה בין יורשים
קרדיט:canva

גם אם זה לא נראה ככה, חלוקה של ירושה היא לא תהליך פשוט או קל. הרבה פעמים, דווקא בשעה קשה זו, מתגלה האופי האמיתי של מי שחשבתם לקרובים לכם. זה נכון, זה לא נעים, אבל עליכם לזכור כי יש לכם זכויות. ויש מי שנמצא כאן, כדי ללוות אתכם לאורך התהליך המורכב הזה, במטרה לסייע לכם להתגבר על המכשולים בהצלחה. הסכם חלוקה בין יורשים חייב להיות מגובה משפטית ויש למערכת המשפט את החוקים המגדירים כיצד נכון לבצע את התהליך המורכב הזה. אם אתם רוצים להבטיח כי ההליך יהיה הוגן וצודק, מוטב לקבל עזרה חיצונית מעורך דין מומחה.

יש מי שנאלצים להמתין עד למימוש הצוואה

זה לוקח זמן, לא ברגע המוות מחלקים את הרכוש שנותר. צריך להגדיר מה שייך לאדם הנפטר ומי מוגדרים בתור יורשיו החוקיים ולפעמים התהליך אורך זמן. כמובן שגם מקרים בהם אין הסכמה משותפת, של כל הנוגעים בדבר, הופכים את תהליך ניהול העיזבון ארוך אפילו יותר. ישנם מקרים, בהם העיכוב לא מוצדק ומתרחש סתם כך, ולעיתים ישנו פער בתפיסה של היורשים בנוגע למועד חלוקת הירושה.

תוכלו לבחור לוותר

יש מי שאומרים שיש להם מספיק ולא רוצים לקחת חלק בסכסוך המשפטי. עם זאת, אל תחשבו שזה כל כך פשוט. גם במקרה של הסתלקות מצוואה חשוב להבטיח כי זה יגובה מבחינה משפטית. משום שאם הדברים לא יהיו רשומים כמו שצריך, אתם עלולים למצוא את עצמכם חוזרים שוב ושוב לחדרי המשא ומתן, בלי שתרצו בכך.

אתם לא צריכים להישאר עם זה לבד

זה נכון, לא קל להתמודד בחלוקת ירושה של אדם קרוב, ובשביל זה יש מי שנמצאים כאן כדי לסייע לכם. חשוב לזכור, יש לכם זכויות שצריך לשמור ולהגן עליהן.

עורך דין יוסי ברקוביץ, מתמחה בתחום הירושות וניהול עיזבון, כבר לא מעט שנים. התקשרו וקבלו ייעוץ ראשוני עוד היום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here