מנהל עסק חדש? דע את זכויות עובדיך

0
2128
מנהל עסק חדש? דע את זכויות עובדיך

כל מי שהקים אי פעם עסק משלו יודע שמדובר במלאכה לא פשוטה. לא זו בלבד שיש צורך לדאוג להכנסות, להזמין סחורה או לשכור מבנה שבו תתרחש פעילות ענפה, אלא שבמקרים רבים יש צורך בגיוס עובדים טובים שיכולים לקדם את העסק ולהוביל אותו לקראת ההצלחה המסחררת אשר לה הוא ראוי. אך לפני הכול, יש צורך לדאוג לכך שהזכויות של העובדים לא ייפגעו במהלך ההעסקה.

ממלאים טפסים

כל עובד חייב לקבל תלוש שכר עדכני ממקום עבודתו, כדי להיקלט בחברה, עליו למלא טפסים רלוונטיים ובראשם טופס 101 הנכון לשנת המס הנוכחית. הטופס יכלול את פרטי העובד, תיאום מס בעת הצורך ופרטים על הכנסה של בן/ בת הזוג. כל מנהל מוכרח לדאוג לכך שהעובד החדש שלו ימלא את הטופס בעת קבלתו לעבודה.

מה צריך להופיע על גבי תלוש שכר

תלוש השכר של העובד צריך לכלול את כל המידע העדכני ביותר, בהתאם לתפקידו ומשכורתו: השם המלא של העובד, חישוב ברוטו נטו, זהותו של המעביד, הוותק של העובד, שעות העבודה, היעדרויות, היקף המשרה שבמסגרתה מועסק העובד, החזרי הוצאות, ניכויי מס שונים ואמצעי התשלום.

אישה עובדת

הזכות לשוויון בין שני המינים מתבטאת כבר במגילת העצמאות, בעת הקמתה של מדינת ישראל. בעקבות זאת, חוק עבודת נשים נועד להגן על זכויותיה של האישה העובדת. במסגרת החוק זכאית האישה למגוון רחב של הטבות וביניהן חופשת לידה, דמי לידה או טיפולי פוריות אשר נחשבים כחופשת מחלה.

זמן למנוחה

חוק שעות עבודה ומנוחה נועד להסדיר את הזמנים שבהם זכאי העובד לחופשה השבועית שלו. על פי החוק, כל עובד זכאי ל-36 שעות מנוחה רצופות, בין אם מדובר בשבת או בכל יום אחר. נוסף על כך, החוק דן בהעסקה רציפה של עובד וקובע כי לא ניתן להעסיק עובד מעבר ל-12 שעות ברציפות.

מידע מקוון למעסיקים

הקמתם עוסק חדש? או אולי אתם בעלי עסק ותיק המעוניינים לרענן כמה חוקים בנוגע לזכויותיהם של העובדים שלכם? כך או אחרת, אתר אוטוריטה מיועד במיוחד בשבילכם. כאן תוכלו למצוא מידע עדכני ואיכותי על תנאי העסקת עובד בלחיצת כפתור.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here