פיצוי כספי מתאונת דרכים

0
3239
פיצוי כספי מתאונת דרכים

פיצוי כספי – מתי וממי?

ישנה תופעה ידועה כאשר מתרחשת תאונת דרכים, הפוגע מציע לנפגע סכום כסף מסוים לפיצוי נזקיו ובתנאי שהנפגע לא ידווח על התאונה למשטרה ולא יתבע את חברת הביטוח. על הנפגעים בתאונות דרכים להיזהר ולהישמר שלא להתפתות ולהסכים להצעה מעין זו שכן התפתות שכזו עלולה לפגוע קשות בזכויותיו של הנפגע בתאונה.

ובמה דברים אמורים: כאשר הנפגע פונה למשטרה ומדווח על התאונה, בתוך מספר ימים תשלח המשטרה לבית הנפגע אישור ובו פרטי התאונה כפי שנמסרו מפי הנפגע. משניתן האישור הנפגע יכול להיות שקט ורגוע בכל הנוגע לתשלום בגין האשפוז בבית החולים, טיפול בחדר מיון וכל יתר ההוצאות הרפואיות אשר משולמות על ידי חברות הביטוח באופן ישיר לאותם הגורמים.

זאת ועוד, גם בתאונה שבה הנפגע ניזוק באופן קל בלבד, אולם הוא אוחז באישור המשטרה ותעודת חדר מיון, די בכך כדי שחברת הביטוח של הנפגע (או אם המדובר בנפגע שהוא הולך רגל או נוסע ברכב ושאינו הנהג – אזי מחברת הביטוח של הפוגע) תפצה את הנפגע ולעיתים הסכומים מגיעים אף לאלפי שקלים.

נפגע אשר יתפתה להצעת הפוגע ולא ידווח על התאונה – הרי שהפסיד את זכותו לקבלת כספים אלה.

סיבה נוספת נעוצה בכך שבהעדר דיווח למשטרה בגין התאונה, יתכן מצב שבו הוצאותיו הרפואיות של הנפגע יוותרו ללא כל כיסוי שכן מחד, חברת הביטוח נותרה מחוץ לתמונה בשל היעדר אישור משטרה על התאונה ומאידך קופת החולים אליה משתייך הנפגע אינה נושאת בעלויות של טיפולים שונים אשר אינם כלולים בסל הבריאות.

לאור כל האמור לעיל, ועל מנת להימנע ממצבים רפואיים וכלכליים קשים ביותר, מומלץ מאוד בכל מקרה של תאונת דרכים גם קלה ככל שתהא, לפנות לקבלת טיפול רפואי ולדווח על האירוע בתחנת המשטרה.

באופן דומה, אין להתפתות מהבטחת סוכן חברת ביטוח כי יסייע בקבלת פיצוי מאת חברת הביטוח ו/או אף מהצעת חברת הביטוח לסיים את הסוגיה בפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט מבלי להתייעץ תחילה עם עורך דין הבקיא בתחום הנזיקין – תאונות דרכים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלמעט במקרים חריגים בכל הנוגע לתאונות דרכים, אין חברת הביטוח יכולה להתנער מחבותה כלפי הניזוק למתן פיצוי כספי בגין נזקיו. לפיכך נותרה אך שאלת גובה הפיצוי. אל לניזוק לחשוב כי נאמנותו של סוכן הביטוח נתונה לו ולא לחברת הביטוח מחד, ומאידך, חברת הביטוח תרצה לסיים את העניין בפשרה בסכום הנמוך האפשרי.

הדבר נכון בעיקר כאשר המדובר בתאונה קשה אשר הותירה בנפגע נכות לצמיתות (גם אם נכות נמוכה).

עורך דין הבקיא בתחום מסוגל להעריך את סכום הפיצויים אשר ניתן יהיה לקבל מחברת הביטוח במסגרת טיפול משפטי ראוי בין בפשרה ובין בהליך משפטי.

לפיכך, מומלץ מאוד שלא להסכים להצעות "נדיבות" מחברות הביטוח ומסוכן הביטוח אשר הוא שלוח של חברת הביטוח, אלא להתייעץ עם עורך דין ועם מומחה רפואי גם אם הדבר כרוך בהוצאות מסויימות מצד הנפגע, אולם ברוב המקרים, בטיפול משפטי ראוי, יש בהם כדי להגדיל את סכום ההצעה של חברות הביטוח באופן משמעותי ביותר. (בתביעות לפי חוק הפיצויים, שכר הטרחה של עורכי הדין קבוע בחוק והוא נע בין 8 ל-13 אחוזים מכל סכום שייפסק לתובע

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here