חקירות אינטרנט והקשר שלהן לדיני נזיקין

0
1558
חקירות אינטרנט והקשר שלהן לדיני נזיקין
קרדיט לתמונה: 123RF

חקירות אינטרנט ומחשב אינן פרוצדורות קלות, במירב החקירה עושים שימוש בתוכנות ייעודיות, על מנת לאתר במחשב קבצים ולנתח אותם, על מנת שאפשר יהיה לגלות מהי היסטוריית הגלישה של בעל המחשב. בשנים האחרונות הפכו עבירות במחשב לאחד מן הסיכונים הכי ניכרים בעולם הפשע. המרחב הקיברנטי נותן בידי גורמי טרור ופשיעה את האפשרות של ניצול של הפצת מידע מכפישים הפצה של חדשות כוזבות, ריגול עסקי, אישי ופוליטי וכיוצא בזה.

גורמי טרור מנסים לנצל את עולם הסייבר, בכדי לבצע פריצה של הגבולות שעדיין עומדות על תילן, מפאת הגורם הזה הרבה משרדי חקירות פרטיות עושים הרבה מאמצים, כדי לנסות להתמודד עם תחום הסייבר, על מנת שהוא יהפוך ליותר בטוח. למידע נוסף על חקירות אינטרנט ניתן לקרוא כאן.

עולם הסייבר כולל בתוכו סיכון נרחב, בין השאר אפשר לבצע על ידי רשת האינטרנט כל מיני עברות, כמו למשל – ריגול, גניבות והונאות, הפצת אינפורמציה מכפישה, סחיטה, כופר וכיוצא בזה. כולכם בוודאי צריכים להבין כיצד להתמודד עם עבירות מסוג זה, על מנת שלא תמצאו את עצמכם סולו במערכה אל מול גורמים עוינים.

מה המשמעות של חקירות סייבר?

חקירות סייבר הן למעשה חקירות של עבירות שבוצעו על ידי המחשב. כל עבירה שמבוצעת על ידי המחשב נחשבת לעבירת סייבר ובשל ההתפתחות של הטכנולוגיה המואצת, ישנה דרישה לדעת כיצד לבצע חקירות אינטרנט שהן מהוות כוח אדיר. על ידי חקירות ברשת יעילות, אפשר כיום להגיע לכמות רבה של אינפורמציה, אותה אפשר לנצל כדח להגיע אל חקר האמת – שזו היא המטרה העיקרית של כל חוקר פרטי.  ברגע שהוא מקבל לידיו את תיק החקירה, יהיה מושג איך לעשות שימוש בכל מיני מחשבים וברשת האינטרנט, כדי לגלות את האינפורמציה החשובה כל כך.

לא כל סוג של משרד חקירות יודע כיצד לנצל חקירות סייבר, בשביל הצורך לגלות את האמת, ולכן חשוב שתעשו בחירה במשרד חקירות אשר עושה שימוש באופן מיטבי ברשת האינטרנט, כדי לגלות את כל הפרמטרים הנדרשים. באופן זה בטווח הקצר אפשר לסיים חקירה, אשר עשויה להימשך הרבה זמן אלמלא חקירות סייבר.

מה הם היתרונות של חקירות סייבר?

קודם כל, חקירות סייבר מאוד אפקטיביות, הן מהוות היום את האמצעי הכי יעיל עבור גילוי הנאשמים בעבירות שבמחשב. הגילויים יכולים לשמש הוכחות במקרה של  דיני נזיקין בבתי מפשט. כיום כולכם בוודאי מחוברים אל רשת האינטרנט, בה אפשר למצוא הרבה אינפורמציה. משרד חקירות אשר עושה שימוש באופן יעיל בחקירה שח סייבר, יהפוך אותה להרבה יותר מיטבית ויעילה.

כמו כן, חקירות של סייבר יהיו הרבה יותר מהירות לעומת חקירות באופן סטנדרטי, מפאת הגרם הזה הרבה משרד חקירות עושים שימוש באינפורמציה אשר ברשותם, כדי לייעל את החקירות של סייבר ולהפוך אותן לנשק המרכזי שלהן. כל חוקר פרטי אשר עושה שימוש בחקירות של סייבר, עשוי להביא את עצמו לידי חקר האמת ולידי גילוי הפרטים הרלוונטיים בטווח הקצר ובמהירות רבה.

מה הוא הנזק אשר נגרם כתוצאה מעבירות פשיעה במחשב?

עבירות פשיעה במחשב מסבות נזק בהיקף אשר הולך ומתעצם. על פי מחקר שאותו ביצעה חברת IBM, במהלך החמש שנים האחרונות גדלו עליות פשעי המחשב בשנים עשר אחוז וכיום הן עומדות על כארבעה מיליון דולר בממוצע להתקפה. עוד נמצא במחקר זה, כי ההשלכות הכלכליות של פשעי מחשב עלולות להיות חמורות באופן ניכר, כאשר הנפגעים הינם חברה בינונית או חברה קטנה. חברה אשר מונה פחות מחמש מאות עובדים, תספוג נזק רב משניים וחצי מיליון דולר בממוצע, זהו סכום ניכר עבור חברות בעלות הכנסה שנתית של פחות מחמישים מיליון דולר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here