נישואין אזרחיים – מדוע ולמה?

0
2040
נישואין אזרחיים – מדוע ולמה?
קרדיט freepik

מדינת ישראל היא מדינה יהודית כהגדרתה בחוק, זה אומר כי אין הפרדה בין דת למדינה בישראל ולכך יש השפעה עצומה על החיים של כל אחד ואחת מאתנו. כך לרבנות יש מונופול על השאלה מי רשאי להתחתן ויש הרבה מאוד אשר לא יכולים להתחתן דרך הרבנות ולכן הם מתחתנים בנישואין אזרחיים. יש רבים אחרים אשר מתחתנים במה שקרוי נישואין אזרחיים וזאת עקב העובדה שהם סולדים ממוסד הרבנות. אין ספק כי האופציה של נישואים לא דרך הרבנות קורצת לרבים ונראה כי המגמה הזאת רק תלך ותתחזק. אין גם ספק כי הרבנות חייבת לשנות גישה אם היא רוצה לשמור על כך שחלק ארי מן המדינה יתחתן דרכה. אם לא יחול שינוי בדרך שבה המדינה פועלת אנו נהיה בבעיה וספק אם מוסד הרבנות ישרוד עוד זמן רב.

האם כדאי להתחתן בחו"ל?

אחת השאלות החשובות ביותר היא איפה כדאי להתחתן בנישואים אזרחיים, האם בארץ או בחו"ל? אם כן כיום אפשר לנסוע למדינות רבות בעולם ולהתחתן שם. כך לדוגמא רבים נוסעים לקפריסין או לפראג בכדי להתחתן במקומות אלו. העניין הוא שחתונה בחו"ל עולה כסף רב ולכן לא לכולם זו אופציה טובה. על רקע זה יש לציין כי חתונה בחו"ל היא גם פרויקט שיש להתכונן אליו ולתכנן אותו כמו שצריך. על רקע זה יש לציין כי כיום אפשר להיעזר באינטרנט בכדי לארגן את החתונה המושלמת. אם אתם בוחרים להתחתן בנישואים לא דרך הרבנות בארץ אזי אתם יכולים לארגן חתונה מדהימה על פי הרצונות שלכם ומבלי להיות תלויים ברבנות.

כיצד לארגן חתונה בחו"ל?

אז כיצד נארגן חתונה בחו"ל? מה אנו צריכים לעשות בכדי שהחתונה תהיה מושלמת? וכיצד נארגן נישואים אזרחיים בחו"ל? אם כן כיום יש חברות רבות שמסייעות לארגן את החתונה בחו"ל ומקלות מאוד על כל הנושא. חוץ מזה אנו צריכים לקבל החלטה האם לקיים את החתונה עם חברים ומשפחה או לבד. כמובן שאם אנו רוצים להזמין מכרים ומשפחה זה מייקר מאוד את החתונה ועלינו לקחת זאת בחשבון. רוב הזוגות עקב עובדה זו בוחרים להתחתן לבד בחו"ל ואם גם אתם בוחרים בדרך זו מה שאתם יכולים לעשות הוא לערוך מסיבה לחברים ובני משפחה לאחר החתונה בחו"ל.

מה קורה אם התחתנו בנישואים אזרחיים וכעת אנו מעוניינים להתגרש?

אתם צריכים להבין שאם החלטתם להתחתן בנישואים אזרחיים ואז החלטתם להתגרש פעמים רבות תצטרכו לעבור דרך הרבנות. בכדי להבין טוב יותר מה הזכויות והחובות שלכם ההמלצה שלנו היא לפנות אל עורך דין גירושין אשר יסייע לכם בצורה הטובה ביותר. עליכם להבין כי עורך דין כזה יכול לייעץ לכם בדיוק מה לעשות ומה לא לעשות וזה יתרון עצום שאי אפשר להתעלם ממנו. לכל אורך הדרך כדאי להיות מלווים על ידי עורך דין לדיני משפחה אשר ידריך אתכם במדויק כיצד להתגרש ויענה על השאלה האם אתם צריכים ללכת לרבנות או לא. כל מקרה לגופו ואי אפשר לתת בגלל זה כללי אצבע לאנשים כיצד לנהוג ומה לעשות כי כל מקרה לגופן של עניין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here