עשית עבירה בצבא? אתה צריך עורך דין צבאי

0
2786
עשית עבירה בצבא? אתה צריך עורך דין צבאי

מערכת המשפט הצבאי בישראל, נפרדת ממערכת המשפט האזרחי. סמכות השיפוט בגין עבירות אשר מבוצעות ע"י חיילים מוענקת למערכת המשפט. מערכת המשפט הצבאי,  בסמכותה לשפוט חיילים ועל אזרחים עובדי צה"ל {אנשי קבע}. יש לציין, כי המשפט הצבאי כולל כמה עבירות אשר אינן מוגדרות במשפט האזרחי ולכן, הגנות אשר חלות על חיילים אינן חלות על אזרחים בהליכי המשפט האזרחי.

יש לדעת בנוסף, כי מערכת המשפט הצבאי, הינה גם רשות מבצעת, כאשר היא מפעילה בתי כלא משלה. במידה ואתה חייל בשירות סדיר, או אזרח עובד צה"ל והסתבכת בעבירה תוך כדי שרותך, דע, כי עליך למצוא עורך דין צבאי מומלץ, מה שיקל עליך מעונשים , או אפילו יזכה אותך. ללא ייצוג משפטי הולם, הסיכויים לזיכוי או הקלה במשפט הצבאי היו קלושים ביותר.

כל עבירה פלילית של חייל או אזרח עובד צה"ל – העונשים עליה יהיו קשים יותר

העבירות הפליליות אשר נעשות במסגרת השירות הצבאי, העונש עליהן יהיה חמור בהרבה מאשר במערכת המשפט האזרחי. במידה וביצעתם עבירה פלילית כאשר אתם משרתים בצה"ל, יש להיעזר רק במי שהוא עורך דין צבאי מומלץ, על מנת שיהיה לכם ייצוג הולם מול ההאשמות התלויות כנגדם ולהגדיל את סיכויכם להימנע מעונש כבד ומרישום פלילי. רק עו"ד צבאי מתמצא היטב במערכת הצבאית, וכן את ההשלכות האפשריות, יוכל להבטיח ייצוג הולם. עו"ד צבאי מכיר את ההתנהלות בביה"ד הצבאיים וייצג נאשמים, אשר נאשמים בעבירות עריקות, שימוש בסמים וכמדומה

מה יכול עו"ד צבאי להשיג עבור לקוחותיו הקלות וזיכוי

חיילים ואזרחים עובדי צה"ל, מומלץ כי יסתייעו בשירותיו של עורך דין צבאי מומלץ היות ועוה"ד יוכל לערער על העונש שנקבע לחייל ואף לצמצם אותו למינימום. עוה"ד, אף יוכל להמיר את העונש בשירות גחל"ת {גיוס חזרה לשירות תקין}, כאשר שירות זה, הינו שירות צבאי אשר מתאים  לעריקים או נפקדים והוא כולל הקלות וסיוע. עוה"ד הצבא, אף יוכל להשיג לחייל פטור משירותו הצבאי.

עריקות  ונפקדות –  העבירות הנפוצות במסגרת הצבאית

אחת העבירות הנפוצות במסגרת הצבאית, הינה עריקות או נפקדות., אשר הן מצריכות ייצוג רק ע"י עורך דין צבא. הסיבה היא שעבירות מסוג זה, אינן קיימות בחוק הפלילי או האזרחי, כי אם רק במשפט הצבאי.  יש לציין, כי העונש על עבירות אלה, ישתנה בהתאם למשך זמן העריקות או הנפקדות. קחו למשל דוגמא של עריק אשר לא הגיע לבסיסו הצבאי במשך 21 יום. עבירה זו נחשבת כבר לנפקדות והעונש עליה, נגזר ביחידת החייל. לרוב, הדין על עונש זה לא יהיה יותר מאשר 35 יום בכלא הצבאי. לעומת זאת, עריקות שנמשכת בן 21-45 יום,  העונש עליה בביה"ד הצבאי, יהיה בהתאם לשיקול דעתו של שופט בביה"ד הצבאי.

מי שעריק מעל ל-45 יום, עריקות זו, תישפט כמובן בביה"ד הצבאי והעונש על ביצוע עבירה זו, יהיה כלא לפרק זמן של בין שנה ל-15 שנה בכלא הצבאי.

אחת העברות החמורות ביותר בצה"ל – שימוש בלתי זהיר בנשק או גניבת נשק

אחת העבירות החמורות בצה"ל היא שימוש בלתי זהיר או מורשה בנשק, אם מדובר על משחק בנשק בשל רוח שטות ועד לשימוש עם נשק כאמצעי לפגיעה או איום על אדם אחר. ישנם משתנים רבים שעשויי להשפיע על האירוע, לפי אופי הסיכון, תוצאות האירוע, הרקע, הנסיבות של החייל החשוד ועוד. התנהלות נכונה בחקירה, יכולה למנוע או למתן את  הפגיעה שצפויה לחיל כתוצאה מקרה זה. אם מדובר על עבירה פלילית כמו גניבת נשק, מדובר על הליך מורכב אשר כולל מעצר ממושך ואף יותר מכך. חייל אשר הורשע בעבירה מסוג זה, צפוי לחודשי מאסר ארוכים מאוד. ייצוג מקצועי של עו"ד פלילי המתמחה גם בתחום הצבאי  יוכל להציל את המצב ולהקל בעונשים של חיילים המואשמים בעבירות שונות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here