צורות רישום שונות בתל אביב

0
692
צורות רישום שונות בתל אביב
קרדיט FREEPIK

ראשית, רישום בית משותף הינו לא אחד מהדברים שמומלץ לכם לבצע הכחשה לגביו. ראשית כל, מדובר בשלב מאוד קריטי בדרככם להיות בעלים באופן חוקי של הדירה, וכן על הדרך הינו נועד לבצע סדר בכל הנוגע לרכוש ציבורי, פרטי ואף מה שביניהם. אז לפני המועד שהנכם דוחים זאת לעשות הבא, לפניכם מאמר אשר יעשה לכם סדר בכל מה שקשור לרישום בית משותף וכן פירוט התהליך. 

מהו רישום בית משותף?

לפני הכל בנוגע למושג מושע, צריך לעשות קצת סדר ולהסביר מהו בית משותף. לפי החוק, בית משותף הינו בית אשר רשום בתוך פנקס הבתים המשותפים מוכן כולל שתי דירות באופן נפרד. למעשה, מטרתו של רישום הבית הינו לבצע סדר עבור הרכוש הציבורי והפרטי בין בעלי הדירות. בנוסף על כך, רישום של בית משותף הינו מפריד בין הרכוש הפרטי לרכוש הציבורי לכל בעלי הדירות כגון החצר, לובי הבניין, מקלט, חדר מדרגות ועוד.   

חשיבותו של רישום בית משותף

אם המושג מושע שהינו קשור עבור רישום בית משותף נשמע עבורכם כמו משהו אשר מתאים לאנשים שחשובה להם ההקפדה עבור סדר, לפניכם כמה סיבות מדוע רישום בית משותף הינו כל כך קריטי. 

  1. העברת הבעלות – למעשה, ללא הליך של רישום בית משותף, אינכם רשאים להסדיר את בעלותכם על דירה בטאבו וכן בהתאם לכך אינכם יכולים להיות בעלים חוקיים על הדירה שלכם. 
  2. הורדת ערך דירה – ניתן לומר כי דירה אשר הוסדרה ברישום משותף הינה תוערך באופן נמוך וכן תהיה שווה פחות בשוק, עקב הסיבה שאנשים יחששו לרכוש דירה זכויותיה לא הוסדרו באופן מלא בטאבו, ואף יחששו שקיימות בה לא מעט לקויות כגון בעיות בקרקע, חריגות בבנייה ועוד.
  3. רלוונטי למשכנתא – יש לציין כי בנקים עלולים לא להעניק מימון מרבי עבור רכישת דירה שלא הוסדרה בתהליך רישום בית משותף. הסיבה אינה כי הם קטנוניים, למעשה הינה שברגע שהבנק נותן עבורכם משכנתא הינו הופך להיות שותף לדירה, ולמעשה אינו היה רוצה להשקיע כסף בדירה שאינה הוסדרה בחוק. 
  4. מכירתה של הדירה – אם הנכם תרצו למכור את הדירה בעוד מספר שנים, וכן אינכם ביצעתם רישום בית משותף, ישנו סיכוי סביר שיהיה פחות רוכשים לדירה וגם עקב הסיכון שאחד מהשכנים עלול להרחיב את דירתו על חשבונכם או ישתלט על חלקה, כלומר מה שעלול להקשות עליכם בזמן מכירת הדירה ואף לסבך את העניין עוד יותר. 
  5. סכסוכים בין שכנים – אם אינכם תבצעו סדר וכן תסדירו עם שאר הנוכחים בבניין מה הוא רכוש ציבורי ופרטי, למעשה זה לא מופרך שאותם בעלי דירות ישתלטו במכוון או בטעות על אותו חלק שהינו מהרכוש הציבורי כגון, יהפכו את המקלט למחסן, את החניה שלכם עבורם ואף את הלובי ישמשו להשכרה לאירועים. למעשה, אם אינכם רוצים בעיות עם סכסוכי שכנים מומלץ מאוד להסדיר את הנושא באמצעות רישום בית משותף. 

שורה תחתונה, אין ספק שסדר וארגון בכל העולם הינו נושא חשוב מאוד. למעשה, כפי שניתן לראות נושא זה הינו מאוד קריטי וכן ישנה חשיבות רבה כאשר חושבים עליו. לכן, אם הנכם דוגלים בביצוע רישום זה, מומלץ לעבור על מספר הפרמטרים אשר צוינו במהלך המאמר על מנת לקבל גיבוש דעה. בנוסף, מומלץ מאוד לנקוט בצעדים חכמים ונבונים על מנת לקבל תוצאות חיוביות ואידיאליות עבורכם ולגבי טובת הכלל.      

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here