בצמתים החשובים של החיים יש מי שעוזר לכם

0
198
קרדיט - Canva

הסכמי ממון והסכמים שמיועדים להסדיר זוגיות של נשואים או ידועים בציבור נחשבים לדרך הטובה ביותר למנוע מחלקות. אולם מה קורה כאשר ההסכמים האלה הופכים לסלע מחלוקת בפני עצמו בגלל הדרך שבה נערכו ונחתמו? יכול מאוד להיות שהתחלתם זוגיות עם ידיעה מסוימת על עובדות כפי שהוצגו לפניכם ואחר כך גיליתם שלא כך הדבר וחובה לשנות. שינויים מתבקשים במהלך החיים כאשר מתברר לכם שקיבלתם החלטות שגויות בגלל מצג שווא ובגלל הפעלת לחץ פסול שהצלחתם להשתחרר ממנו. במקרים כאלה, ביטול הסכם ממון שנעשה ללא גילוי נאות וללא חשיפה של כל הנכסים והעובדות הרלוונטיות יכול להתקבל בבית המשפט על סמך דיני החוזים וכדי לתקן את העוול שנעשה. מכיוון שמלכתחילה הסכם כזה נעשה על מנת למנוע עוול, זה אירוני שההסכם עצמו ינציח עוול ולכן עורכי הדין שלכם יטפלו בכך וינסו לבטל אותו. משרד עורכי דין רן רייכמן מטפל במקרים שבהם יש להגן על האינטרסים והזכויות של לקוחותיהם על מנת למנוע כל עוולה.

משפחות שנקרעות בגלל רכוש

ירושות וצוואות הן נקודת התורפה של כל משפחה שלא תמיד התנהלו בה מערכות יחסים תקינות לפני כן, או שהן גילו להפתעתן שירושה הופכת להיות מחלוקת מהסוג שלא היה בה מעולם. לא פעם מגלים שחוק הירושה בישראל לא מעניק לבני המשפחה שחשבו שמגיע להן יותר את מה שהם רוצים, או שהצוואה מקפחת אותם למרות שהם בטוחים שמגיע להם. במקרים כאלה יש דרכים נוספות לתקן עוולות אם המשפחה מגיעה למסקנה שאפשר לעשות את זה ורצוי על מנת לשמור על שלום המשפחה והבית. בכל סוגיה כזאת אפשר לנהל הליכים למטרת חלוקת ירושה בין אחים כדי לשנות את חלוקת העיזבון כפי שנקבע בצו ירושה או צו קיום צוואה.

מותר לשנות דעה, חייבים למסור הודעה

אחת הדרכים היפות והחוקיות להבטיח את הירושה לבני הזוג בצורה הדדית היא עריכת צוואה הדדית שבה מורישים אחד לשני את הרכוש במקרה הפטירה. אולם קורה שלפעמים הצוואה כבר אינה תקפה בגלל שינויים בחיים משום שמה שהיה נכון פעם כבר אינו מתאים בהווה. במקרה כזה מותר ורצוי לערוך שינוי צוואה הדדית בעזרת עורך דין אולם חובה להודיע על כך לבן הזוג על מנת שגם הוא יערוך שינוי משל עצמו. משרד עורכי דין רן רייכמן מייצג לקוחות שמעוניינים לעשות את הדבר הנכון ולתכנן את המהלכים שלהם בצורה חוקית שתהיה תקפה בבית המשפט.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here