עורך דין פינוי בינוי דואג לאינטרסים שלכם

0
89
עו
credit: canva

מהרגע בו מתחילה לראשונה ההתעניינות ברעיון פינוי-בינוי ועד לסיומו המוצלח של הפרויקט, פרויקט פינוי-בינוי מתאפיין בהליך ארוך, קשה ורגיש. לכאורה, הפרויקט הזה משתלם הן ליזם והן לשוכרים. עם זאת, התועלת לבעלי הזכויות אינה מובטחת, ולכן חיוני להבטיח את מימושה המרבי. בשלב זה מתחיל תפקידו של עו"ד פינוי בינוי. בכל פרויקט פינוי ובינוי יש ליזם עורך דין המייצג את האינטרסים שלו, לכן שלב הכרחי הוא שגם לדיירים יהיה עורך דין פינוי ובינוי שייצג אותם בשלב ההחלטה, בחירת היזם ובמהלך ההסכם לתחילת הפינוי- בינוי. אין כלל שמחייב את בעלי הדירות להורות לעורך דין שיבדוק את הסכם הפינוי שלהם, אך אי ביצועו מהווה סיכון מהותי ומיותר. למרות העובדה שחתימה ללא עורך דין היא לגיטימית וניתנת לאכיפה (אלא אם כן במקרים חמורים), חיוני לקבל ייעוץ משפטי לפני חתימה על כל מסמך או הסכם.

כמה זה מהותי לחתום על הסכם פינוי בינוי ללא עורך דין?

מטרתו של עורך דין רכישת דירה העוסק בתחום פינוי בינוי, היא לקדם את האינטרסים של הדיירים בשיחות עם הקבלן על השינויים המתוכננים, תוך הגנה על כדאיות כלכלית של היזם. לאור העובדה שההסכם בין הדיירים ליזם נחתם בשלב מוקדם, עוד לפני תכנון ניצול הקרקע, קיימת אי ודאות רבה לגבי היקף הזכויות, מספר הדירות שייבנו, וגודלם, וכן הפיצוי שיקבלו הדיירים. על מנת להתגונן מפני מקרה שהפרויקט לא יסתיים כמתוכנן, היזם מחויב להעמיד לדיירים ערבויות בנקאיות לתקופת הבניה ולאחריה וכן ערבות דיני מכר הקובעת כי אם הקבלן לא יעמוד בדירה המובטחת, יקבלו הדיירים דירה חדשה שוות ערך. ומכאן, שלא מומלץ לוותר על ליווי מקצועי של עורך דין העוסק בתחום המקרקעין, שיבדוק את החוזה וידאג לאינטרסים של הדיירים.

תפקידים חשובים של עורכי הדין פינוי בינוי

עורך דין פינוי בינוי צפוי להצטרף לפרויקט כאשר בעלי הזכויות במתחם מארגנים נציגות הבוחרת את עורך דין התחדשות עירונית שייצג את כל הדיירים בשם כל בעלי הזכויות. השלב הבא כולל עו"ד המסייע לדיירים בבחירת יזם מתוך ההצעות שהם מקבלים. בנוסף, עורך הדין מסביר את המצב לכל דייר המעורב בשלב זה של הפרויקט ומחתים אותם על הסכם פינוי-בינוי. עורכי דין פינוי בינוי מגיע לאסיפות דיירים ונגיש להסביר את המשמעות המשפטית של תנאי ההסכם, לרבות המשמעות של חתימה או אי חתימה על ההסכם. וכפי שניתן לראות, אין שום ספק כי בתהליך פינוי בינוי ליווי מקצועי של עורך דין הוא הכרחי! לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות עם עורכת הדין נלי בן דרור חייגו עוד היום!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here