האם ניתן לערוק מהצבא במשך חמש שנים מבלי לשבת בכלא? שאלנו את העו"ד הצבאי עידן דביר

0
1404
האם ניתן לערוק מהצבא במשך חמש שנים מבלי לשבת בכלא? שאלנו את העו
צילום יח"צ

מקרה חריג של חיילת: הייתה עריקה במשך חמש שנים ולא ישבה בכלא אפילו יום אחד • עורך דין צבאי שייצג אותה עידן דביר: "היא שייכת לעדה שלא אמורה להתגייס לצה"ל"

"ככלל, עבירה של עריקות מהצבא לתקופת זמן של מספר שנים, תוביל ככל הנראה את החייל או החיילת שיבצעו את העבירה לישיבה של מספר חודשים בכלא הצבאי", כך ציין עורך דין צבאי לענייני חקירות מצ"ח עידן דביר, בעל ניסיון עשיר בטיפול בעריקים, "אלא שבמקרים רבים, כמו במקרה הנוכחי של החיילת מהעדה המוסלמית-קווקזית, ישנן חריגות. זהו התפקיד של עו"ד צבאי, לאתר את החריגות עבור כל לקוח שפונה אליו".

עו"ד צבאי עידן דביר, שייצג את החיילת סיפר: "החיילת פנתה אליי כשהחליטה לאחרונה להסגיר את עצמה למצ"ח (משטרה צבאית חוקרת), זאת מפני שחששה להיעצר כאשר היא יוצאת מהארץ". העו"ד הצבאי הוסיף כי החיילת ממוצא מוסלמי-קווקזי, עדה בה לא מקובל שנשים מתגייסות לצה"ל. עוד ציין העו"ד כי לאחר שהתגייסה, אביה לא קיבל את עצם ההתגייסות שלה – והחיילת, עבור שלום בית, בחרה לציית לאביה ופסקה להגיע לצבא, כך במשך חמש שנים.

לאחר שהסגירה את עצמה, הפרקליטות הצבאית הגישה נגד החיילת כתב אישום בגין עבירה של עריקות מהצבא. כתב האישום הוגש לבית הדין הצבאי במטה הכללי (מטכ"ל). עורך הדין הצבאי עידן דביר בא בדברים עם הפרקליטות, והסביר את מצבה ומוצאה של החיילת, "בזכות ההסבר שלי, גורמים בפרקליטות הבינו את המצב המיוחד של החיילת, והגענו להסדר טיעון", ציין עורך הדין הצבאי. 

בית המשפט הצבאי קיבל את הסדר הטיעון בין עורך הדין הצבאי דביר לפרקליטות, וגזר על החיילת עונש קל שבקלים – קנס כספי של אלפי שקלים בתשלום אחד במקום ישיבה בכלא. ענישה קלה זו, מצטרפת לשורת ייצוגי עריקים מוצלחת של עורך דין צבאי בכיר עידן דביר. לפני כחודשיים פורסם ב"הארץ" כי חייל שהיה עריק במשך שמונה שנים, שיוצג ע"י עו"ד דביר, לא יישב בכלא אף לא יום אחד.

מעוניינים בפרטים נוספים או בייצוג בתיקים צבאיים? השאירו את הפרטים שלכם או צרו קשר באתר של עו"ד צבאי עידן דביר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here