המסך לא מבטל מעשים פליליים! – תביעות הוצאת דיבה

0
1386
המסך לא מבטל מעשים פליליים! - תביעות הוצאת דיבה
קרדיט FREEPIK

תביעת הוצאת דיבה הפכה למונח מוכר בשנים האחרונות, בעיקר בעקבות הגידול באפשרויות הבעת הדעה באינטרנט וברשתות החברתיות. טווח החשיפה הוא גדול מאי פעם, אנשים רבים יכולים להיחשף למגוון דעות המפורסמות ברשתות החברתיות ובפורומים באינטרנט, ולא תמיד הדעות הן תומכות וחיוביות, אלא גם פוגעניות במיוחד. במקרים אלו המסך לא מבטל מעשים פליליים, ותופעות של הוצאת דיבה על אדם אחר, יכולות להוביל אפילו לתביעה משפטית! המסך לא מעניק חופש פעולה כדי לפגוע באנשים אחרים והחוק עוצר את זה על ידי הגבלת אפשרויות הפרסום ותביעה פלילית כנגד אנשים הפוגעים באנשים אחרים. התביעה היא במסגרת תביעת לשון הרע, וניתן לתבוע אדם שפרסם פוסט פוגעני במיוחד, היכול למשל לפגוע במוניטין עסקי או בפרנסה של הנפגע, ולגרום לו לאבד לקוחות פוטנציאליים. ניתן לפנות לייעוץ בנושא זה אצל עורכי דין המתמחים  בתביעות של הוצאת דיבה. הוצאת דיבה לפי החוק במדינת ישראל היא עבירה אזרחית וגם עבירה פלילית. חוק איסור לשון הרע נועד להגן על האיזון הנכון בין חופש הביטוי לבין כבודו של האדם הפרטי, היות וכל אדם בן חורין במדינת ישראל לא ראוי שיפגעו בו בכל צורה שהיא. אם תרצו ייעוץ מקצועי בנושא זה, כדי לבדוק עילה להגשת תביעה כנגד לשון הרע, תוכלו לפנות אל אנשי מקצוע המתמחים בכך, כגון עורכי דין המתמחים בתחום הפלילי ובנושא של הוצאת דיבה ולשון הרע. הם יוכלו לייעץ לכם מניסיונם ומהידע המשפטי הרחב שצברו בתחום של הוצאות דיבה ולשון הרע. 

משרד עורכי דין פלילי: הכתובת שלכם לייצוג משפטי!

אם אתם מחפשים משרד עורכי דין פלילי שיוכל לסייע ולייעץ לכם, תוכלו למצוא בתחום זה מגוון נושאים לטיפול מקצועי. משרד עורכי דין פלילי יידע לטפל בתחומים רבים הנוגעים למשפט פלילי כגון: עבירות מרמה, עבירות גניבה, עבירות מס, עבירות סמים, עבירות ניירות ערך, ייצוג בתהליכי חקירה, הוצאת דיבה פלילית ועוד תחומים רבים למיניהם. תוכלו למצוא עורכי דין פליליים ברחבי הארץ, שיוכלו לסייע לכם בכל שאלה או בקשה. תוכלו לפנות אליהם לקבלת ייעוץ עבורכם ובמידת הצורך לליווי וייצוג משפטי בין כותלי בית המשפט.  תוכלו למצוא עורכי דין פליליים בקרבת אזור מגוריכם על ידי המלצות מחברים, מכרים ושכנים שלכם, שיוכלו לכוון אותכם לעורכי דין אלופים בתחום הפלילי. חפשו גם המלצות ברשת האינטרנט אודות עורכי דין שהם מומחים בתחום הפלילי, בדקו חוות דעת עליהם ברשת האינטרנט וגם ברשתות החברתיות ומומלץ לקבוע עימם פגישת ייעוץ כדי לראות מה הם יוכלו להציע לכם במסגרת השירות המבוקש.

דיני הוצאת דיבה בפייסבוק: מה הדין לגביהם?

הרשת החברתית של פייסבוק היא הרשת הגדולה בעולם, ניתן לראות בה פוסטים רבים מדי יום, וכן דעות ומאמרים במגוון רחב של נושאים. עם הזמן, החלו לעלות פוסטים רבים שהם לא רק חיוביים, אלא גם פוסטים שליליים, אשר חלקם משמיצים ופוגעים באדם מסוים. פוסטים פוגעניים אלו פוגעים במוניטין של האדם הנפגע, הם יכולים לפגוע בפרנסה שלו, ובעוד תחומים בחייו האישיים. פוסטים פוגעניים אלו הם לשון הרע, הם מהווים הוצאת דיבה שמהווה עילה לתביעה פלילית במסגרת דיני הוצאת דיבה בפייסבוק. בעידן המודרני תכנים המופצים באינטרנט ובפייסבוק זוכים לתפוצה גדולה, ולכן הסיכון של הוצאת דיבה עולה בהתאמה. תוכלו לפנות אל עורך דין לשון הרע כדי שיוכל לייעץ לכם אודות סוגיות מגוונות הקשורות בלשון הרע וכיצד לטפל בהם, מנקודת מבט משפטית. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here