נשים עובדות, נשים מופלות – איך להתמודד עם התנהגות לא הוגנת כלפייך במקום העבודה

0
1829
נשים עובדות, נשים מופלות – איך להתמודד עם התנהגות לא הוגנת כלפייך במקום העבודה
קרדיט freepic

נשים זוכות ליחס לא שוויוני במקומות עבודה רבים. למרות הניסיונות הרבים לשפר את מצבן, יש עדיין פערים חמורים מאוד בין נשים לגברים, והדרך לאיזון מלא עוד ארוכה. במקביל לכך, כדי לקבל מידע מקיף על זכויותייך, ניתן לפנות אל משרד עורכי הדין אתי חסיד ושות'. 

מיניות במקום העבודה

חדשות לבקרים אנו זוכים להיחשף למקרים קשים של ניצול נשים ואף הטרדה מינית בעבודה של נשים בכל עמדה ותפקיד. האתגר שעומד בפני נשים אלו בפרט, ואוכלוסיית הנשים בכלל הוא להתמודד עם המקרים בצורה מכובדת מבלי לפגוע בזכותן של נשים להתפרנס בכבוד. פנייה להליכים משפטיים חייבת לקרות בצורה מסודרת, אשר תשמור על זכותם הבסיסית של נשים לשוויון בפני החוק אבל גם על הזכות להליך הוגן של הפוגעים.

צוות מקצועי שמלווה אתכן

כאשר נשים פונות להתלונן על פגיעה מינית במקום העבודה הן מתמודדות עם חוויה רגשית קשה. עורך דין הטרדה מינית חייב להחזיק בשני כובעים במהלך הדיונים. האחד של איש המקצוע ומוביל התיק, שמביא את התוצאות הרצויות. והשני של מלווה לאישה הנפגעת. אדם קרוב שמהווה סלע איתן, תומך ומקשיב לכל פרטי המקרה באוזן אנושית וחומלת. מקצועיות בתחום הזה היא שילוב עדין בין שני הכובעים והובלת התיק בצורה בטוחה שלא תפגע או תקשה עוד יותר על הנפגעת לחזור למסלול חייה התקין.

לא רק הטרדות

נשים עובדות נתקלות במקרים רבים בהם הן זוכות ליחס שונה מעמיתיהם הגברים. אפליית נשים בעבודה באה לידי ביטוי בראש ובראשונה בשכר שכידוע הוא נמוך משמעותית משכר הגברים. נשים זוכות ליחס מפלה גם בשעות העבודה שלהן כאשר יש דרישה מנשים להתמודד עם גידול ילדים אך לעבוד את אותו מספר שעות כמו גברים. כמו כן, נשים מתקשות להתברג בתפקידי מפתח מקצועיים וזוכות לא פעם ליחס לא הוגן בראיונות עבודה.

הגנה על זכויות נשים בעבודה היא צעד חיוני ליצירת איזון מגדרי בשוק העבודה הישראלי. עם עליית המודעות לזכויות אצל נשים, הגדרה חוקית ברורה של אפליה בקבלה לעבודה לצד התנהגות הארגונית המקובלת, נשים מדברות יותר על חווית לא הוגנות שהן חוו. כך התודעה הציבורית עולה ובפועל נשים מצליחות לשנות את מעמדן במקום העבודה.

משרד עורכי הדין אתי חסיד ושות' מלווה נשים בהתמודדות משפטית על זכויותיהן במקום העבודה. אנו פועלים באחריות וברגישות כדי לעזור לכל אישה למצות את כלל הדרכים החוקיות לפעולה. לפרטים נוספים ולקביעת פגישה ניתן לפנות לצוות המשרד בטלפון: 03-5231419.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here